آبگیری حدود ۹۰ درصدی تالاب میقان اراک

حدود ۹۰ درصد از دریاچه‌های تالاب میقان آبگیری شده است.

آبگیری حدود ۹۰ درصدی تالاب میقان اراکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ میرزایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به آبگیری مناسب منطقه میقان بواسطه بارش‌های اخیر گفت: حدود ۹۰ درصد از دریاچه‌های تالاب میقان آبگیری شده است، و با توجه به نبود مشکل خاص در تالاب میقان اراک امکان ورود مسافر و گردشگر به این منطقه وجود دارد.

میرزایی با بیان اینکه تالاب میقان زیست بوم انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی است افزود: پایش مداوم تالاب انجام میشودو خوشبختانه تاکنون مواردی از بیماری پرندگان در منطقه مشاهده نشده است.

وی اضافه کرد: تالاب میقان دارای ظرفیت‌های متفاوتی است که در کنار یکدیگر یک مجموعه کامل طبیعت‌گردی را ایجاد کرده‌اند و با توجه به نبود مشکل و بارندگی‌های اخیرو چشم انداز زیبا، تالاب میقان اراک امسال هم میزبان مسافران و گردشگران از مناطق مختلف کشور است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: امکان پرنده نگری پرندگان مهاجر و رویشگاه گیاهان خاصی مانند قره داغ و ایجاد اکوسیستم طبیعی خاص و قابلیت ایجادتور‌های آموزشی و گردشی و بسیاری موارد دیگر در این تالاب حائز اهمیت فراوان بوده و درنتیجه ظرفیت تبدیل به یکی از قطب‌های بوم گردی کشور را داراست.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت درختان، شایسته است مسافران و گردشگران از شکستن شاخه و آسیب رساندن به درختان خودداری نمایند، و در زمان حضور در طبیعت کیسه مخصوص جمع آوری زباله را به همراه داشته باشند واز رها کردن هرگونه پسماند در طبیعت خودداری کنند.

میرزایی تاکید کرد: سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست آماده دریافت شکایات و گزارشات زیست محیطی مردم از طریق تلفن ثابت وهمراه بصورت شبانه روزی در سراسر کشور است وامید است با اطلاع رسانی مطلوب در این زمینه توسط کلیه فعالان عرصه محیط زیست و همچنین کمک مردم بتوان به هدف مهم سازمان که همانا مشارکت مردم درحفاظت از محیط زیست است دست یافت.

انتهای پیام / ج

تالاب میقان اراک دارای ظرفیت‌های متفاوتی و یک مجموعه کامل طبیعت‌گردی

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.