امام جمعه اردکان:

امسال نوروزی تلخ برای مردم ایران رقم خورد

امام جمعه اردکان گفت: باید برای کمک به هموطنان سیل زده بشتابیم و تمام تلاش خود را در عرصه عمل بگذاریم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر، امام جمعه اردکان در خطبه‌های امروز نماز جمعه گفت: کشور ایران جزء ششمین کشور بلاخیز جهان و چهارمین کشور قاره آسیا از نظر بلایای طبیعی می‌باشد و همچنین دهمین کشور زلزله خیز جهان است، پس ایران کشوری بلاخیز است و این بلا‌ها طبیعی است که به وجود بیاید.

وی افزود: ما نیازمند مدیریتی توانمند در سطح مسئولان، نهاد‌های امدادی، اجرایی و آموزشی هستیم و باید بین این ارگان‌ها هماهنگی و انسجام وجود داشته باشد تا بتوان در حد امکان جلوی این بلایا گرفته شود، البته ما می‌دانیم که بخشی از آن قابل جلوگیری نیست و باید مدیریت شود و برای آن برنامه‌ریزی صورت بگیرد که به صدمات مالی، جسمی و روحی آسیب‌دیدگان هرچه بیشتر رسیدگی شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر بیان داشت: در این حادثه وقوع سیل حتی مدعیان حقوق بشر هم نه تنها به ایران کمک ارسال نکردند بلکه درباره نهاد‌های امدادی مثل هلال احمر هم دست از تحریم‌ها بر نداشتند و با وجود این همه مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها عملکرد نهاد‌ها و همچنین حضور و تلاش مسئولان در کنار هم قابل تقدیر و تحسین است.

امام جمعه اردکان اضافه کرد: در این واقعه تلخ خدمات بسیار خوبی انجام شد و کمک‌های مردمی بسیاری به سیل زدگان رسید و باید مسئولان همچنان همت کنند که این آسیب‌ها برای مردم سیل زده کمتر شود.

وی ادامه داد: تا کنون بیش از ۲۰ میلیارد تومان کمک نقدی از طرف مردم جمع آوری شده است و در ادامه هم به این کمک‌ها نیازمندیم و خواهشمندیم در این آغاز سال جدید هرکسی می تواند به این دردمندان هموطن یاری رساند.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه اردکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار