امام جمعه بافق؛

استکبار جهانی در موضوع سیل ایران مرگ انسانیت را نشان داد/ غربزدگان وطن فروش می خواهند انقلاب را تحقیر کنند

امام جمعه بافق گفت: استکبار جهانی در موضوع سیل ایران مرگ انسانیت را نشان داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی، امام جمعه بافق در خطبه های نماز جمعه این هفته بافق با گرامیداشت فرا رسیدن ماه شعبان ، اعیاد شعبانیه را و مناسبت های مذهبی این ماه را تبریک گفت و اظهار کرد: ماه شعبان ماه انفاق و یاری رساندن به پیامبر رحمت و مهربانی است.

وی همچنین با گرامیداشت رحلت آیت الله سید محمد میرغنی زاده بافقی امام جمعه فقید بافق به تجلیل از این مجاهد انقلابی پرداخت و افزود: خدمات آیت الله میرغنی زاده امام جمعه فقید بافق و خاندان این روحانی انقلابی در پیروزی انقلاب مثال زدنی است.

خطیب جمعه بافق تصریح کرد : اقدامات و فعالیت های مرحوم آیت الله سید محمد میزغنی زاده و اخوانش دینداری را به اوج خود رساند و برای نسل بعد به یادگار گذاشت.

حجت الاسلام سلیمانی خاطر نشان کرد: در کنار فعالیت های دینی و مجاهدت های انقلابی این عالم بزرگ ، خدمات عمرانی وی نیز از قبیل احداث حوزه علمیه بافق ، چند مسجد و مرکز فرهنگی قابل تقدیر است.

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیل اخیر کشور و گرفتار شدن بیساری از هموطنان در این حادثه گفت: حدود 400 شهر و روستا تخریب شده است و برخی از مردم در آب و گل زندگی می کنند.

وی با اشاره به حضور گسترده همه نیروهای برای کمک به مردم سیل زده کشور افزود:شهامت نظام در این است که هر لحظه سیل را منتشر کرده است تا کمک رسانی به مردم بهتر و با کمک های بیشتری صورت گیرد.

خطیب جمعه بافق تصریح کرد : در جریان سیل و ضرورت کمک به سیل زدگان همه مردم و مسئولان پای کار بودند و با برنامه ریزی دقیق در حال بررسی اوضاع هستند که کمتر خسارت وارد شود.

امام جمعه بافق خاطر نشان کرد: امروز سازمان های جهانی و بین المللی که داد حقوق بشر را می زند در همه جای دنیا رسم است که اگر اتفاق و رویدادی ناگواری رخ داد طبق مصوبه شورای امنیت سازمان ملل باید همه کمک کنند اما نه تنها به ما کمک نکردند تحریم ها را نیز بیشتر کردند و امکانات دارو را بر روی مردم بستند.

وی با اشاره به کمک های مردمی شهرستان بافق به سیلزدگان تصریح کرد: این حرکت غیر انسانی استکبار و ایادیش نابودی انسانیت و آزادگی است ، اما خوشبختانه مردم و مسئولان نظام در کنار هم برای کمک به سیلزدگان همکاری می کنند.

به دیدار مسئولان و مدیران نظام در عید مبعث با مقام معظم رهبری به تشریح محورهای رهنمودهای وی پرداخت و گفت: رسالت انبیاء دعوت مردم به توحید و یکتا پرستی است و در پرتو آن اخلاق و کرامات انسانی در جامعه محقق می شود.

سلیمانی تصریح کرد: مبارزه با طاغوت از دیگر وظایف اولیاء الهی است که باید در هرزمان با طاغوت مبازره کرد تا عدل و عدالت الهی برقرار شود.

وی با اشاره به ضرورت مبازره با طاغوت زمان خاطر نشان کرد: استکبار جهانی ، رزیم صهیونسیت و سعودی ها و همدستانشان طاغوت امروز هستند .

امام جمعه بافق گفت: خیانت استکبار جهانی و همدستانش در کشورهای لبنان ، سوریه ، فلسطین اشکار است چرا که مسلمانان این کشورها به طاغوتیان نه گفتند.

حجت الاسلام سلیمانی افزود: هشت سال دفاع مقدس و شهادت هزاران جوان این مرز بوم هم مبارزه با طاغوت بود و استکبار جهانی آمریکا با همراهی رزیم صهیونیست این جنگ افزوزی را دامن زدند و جنایت کردند.

امام جمعه بافق همچنین با تشریح سخنان مقام م عظم رهبری در مورد سید حسن تقی زاده پرداخت و گفت: سید حسن تقی زاده مهره استکبار در کشور بود و با سفر به خارج بعد از ورود به کشور ادعا کرد باید در ایران هم سبک زندگی غربی باشد.

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر نیز برخی ها این دیدگاه را سر می دهند و می گویند باید سبک غربی باشد.

امام جمعه بافق خاطر نشان کرد: سبک زندگی نظام ما غنی است و از تعالیم اسلامی و انسانی برگرفته شده است اما هم اروپا و هم آمریکا تاریخ پیدایش کشورهایشان طولانی نیست .

حجت الاسلام سلیمانی گفت: برخی ها تبلیغ می کنند که مقام معظم رهبری فرمودند این افراد می خواهند جامعه را غربزده کنند و فرهنگ غرب را وارد کشور کنند تا زیر چتر غرب باشیم.

امام جمعه بافق تصریح کرد: کشور کا امروز در اوج اقتدار است و توانسته است روی پای خود بایستد و هرگز گول بزک غرب را نمی خورد.

سلیمانی به اقتدار نظامی و دفاعی کشور اشاره کرد و بیان داشت : غربزدگان وطن فروش می خواهند ثبات کشور را بر هم بزنند و ما را تحقیر کنندولی باید بدانند که ایران در همه زمینه ها اقتدار خود را داشته است و برای آنان پشیزی قائل نیستیم.

صرفه جویی در زندگی ، قناعت ، ضرورت تلاش و توجه به رونق تولید برای اقتصادپویای جامعه از مهمترین موضوعاتی بود که امام جمعه بافق به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه بافق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار