در انتظار فرج؛

شاخصه‌های جامعه منتظر چیست؟ + فیلم

حجت الاسلام کفیل با اشاره به بخشی از دعای افتتاح درباره شاخصه‌های مهم جامعه منتظر گفت.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق کفیل سخنران و کارشناس امور دینی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شاخصه‌های جامعه منتظر اظهار کرد: جامعه منتظر سه شاخصه دارد،  وجود نورانی امام عصر (عج) در دعای افتتاح سه ویژگی برای جامعه منتظر بیان کرده است، که یکی از آنها با عبارت «اللهم انا نشکو الیک فقد نبینا» آمده است، عبارتی به این معنی که جامعه منتظر می‌داند امامش غایب است و در زندان غیبت زندگی می‌کند.

وی در ادامه درک زمان غیبت را یکی از مهمترین ارکان شاخصه منتظر دانست و گفت: ما با غیبت بزرگ شدیم و به آن عادت کردیم. کسی که در زندان بزرگ شده دغدغه آزادی ندارد و گاهی با هوای زندان انس گرفته است. ما نیز با هوای غیبت اُنس گرفته‌ایم و دغدغه ظهور به تعبیری دغدغه آزادی نداریم.

این خطیب و کارشناس امور دینی افزود: «اللّهم انّا نرغب الیک فی دولة کریمة» دومین شاخصه جامعه منتظر است، یعنی کسی که حکومت امام عصر (عج) را می‌شناسد، منتظر واقعی است. درواقع جامعه منتظر فهم دوران غیبت را دارد و می‌داند که در زندان غیبت زندگی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین کفیل در پایان یادآور شد: همچنین فرد منتظر نیز از دوران حکومت زمانه خود آگاهی دارد و به به‌طور جدی خواستار ظهور می‌شود. «فانا الا ذلک بفتح منک تعجلوا» ما معنی ظهور واقعی را نمی‌شناسیم و دغدغه فرج را نداریم و حکومت حضرت مهدی (عج) را نمی‌شناسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.