عقاب طلایی و هوبره در کمین انقراض

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلیل‌آباد گفت: عقاب طلایی و هوبره از جمله گونه‌های در خطر انقراض هستند که زیست‌گاه آن‌ها در خلیل آباد است.

عقاب طلایی و هوبره در کمین انقراضبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید شفیعیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلیل‌آباد گفت: قوچ و میش وحشی، پلنگ، فلامینگو، حواصیل ها، بوتیمار، عقاب طلایی و هوبره، گونه‌های کوچک و کلیه پرندگان شکاری از جمله پرندگان حمایت شده و حفاظت شده به شمار می‌روند که در خلیل آباد به صورت دائم یا مهاجر یافت می‌شوند.

وی تصریح کرد: خلیل‌آباد با داشتن آب و هوای متنوع و وضعیت توپوگرافی موجود، به جهت زیستی و ژنتیکی دارای تنوع بسیار زیادی است و همین موجب شده یک ظرفیت تحقیقاتی برای محققان و دانشجویان حوزه زیستی فراهم شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلیل‌آباد این شهرستان را یک "خراسان خلاصه شده" عنوان کرد و گفت: وجود ارتفاعات در شمال و کویر و دشت در قسمت جنوبی خلیل‌آباد موجب شده این شهرستان از تنوع پوشش گیاهی و توزیع جانوری متنوعی برخوردار باشد.

شفیعیان با اشاره به هزاران ساعت گشت و کنترل و پایش مستمر یگان حفاظت محیط زیست خلیل آباد در عرصه‌های طبیعی به جهت حفظ ذخایر ژنتیکی، افزود: پارسال ۱۱ نمونه و لاشه تلف شده به سبب بیماری یا تصادفات جاده‌ای و ... از پستانداران، پرندگان و خزندگان مختلف شهرستان از جمله گربه، خرگوش و بره میش وحشی، کبک، جغد شاخدار و کفچه مار و... پس از بررسی و ثبت‌های اولیه جهت نگهداری در بانک ژن استان و تاکسیدرمی، به مرکز استان ارسال شد.

انتهای پیام//آ. ف


زنگ اخطار انقراض گونه‌های خاص در خلیل آباد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.