آب، برق و گاز شهرستان‌های درود و ازنا وصل شد

نماینده درود و ازنا در مجلس، از وصل شدن آب، برق و گاز تمام مناطق حوزه انتخابیه به استثناء آب یک روستا و برقراری جاده‌های مواصلاتی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ،مجید کیان‌پور، نماینده درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت وصل مجدد آب و برق و گاز منازل شهر‌ها و روستا‌های درود و ازنا پس از فروکش کردن سیل، گفت: خوشبختانه آب و برق و گاز تمام مناطق حوزه انتخابیه به استثناء آب یک روستا وصل شده و جاده‌های مواصلاتی برقرار هستند.

 کیان‌پور لایروبی نکردن سد‌ها و رودخانه‌ها در سنوات اخیر را یکی از دلایل اصلی بروز سیل عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه در حوزه کشاورزی اکثر مزارع شیلاتی و باغی آسیب‌دیده و خسارت‌های بسیاری به آن‌ها وارد شده است، بخش شیلات باید بازسازی کامل شوند چراکه در گل و لای فرو رفته‌اند.

وی با بیان اینکه خسارات وارده به کشاورزی روستا‌های درود و ازنا در حال ارزیابی است، افزود: باید این خسارت‌ها هرچه سریع‌تر جبران شوند چراکه در غیر این صورت شاهد گران شدن محصولات کشاورزی خواهیم بود.

نماینده درود و ازنا، همچنین به خسارات وارده به واحد‌های مسکونی که بسیاری از آن‌ها نیاز به بازسازی کامل دارند اشاره کرد و افزود: اکثر زیرساخت‌ها و تاسیسات شهری نیز مانند جاده‌ها و پل‌ها آسیب جدی دیده‌اند.

کیان پور از رانش زمین بر اثر بارندگی‌ها در ۱۰ تا ۱۱ منطقه شهر‌های درود و ازنا خبر داد و گفت: کارشناسان از مناطق دچار رانش شده بازدید کرده و به دنبال پیدا کردن راهکار‌هایی برای جلوگیری از رانش بیشتر و تثبیت‌سازی زمین هستند، روستای قلعه رستم به دلیل رانش جابه جا شده است و راه اصلی چند روستا به دلیل رانش مسدود است و اهالی از طریق راه‌های فرعی تردد می‌کنند.

وی ادامه داد: مصوبات دولت در زمینه اختصاص بودجه برای جبران خسارات باید هرچه سریع‌تر اجرایی شوند چراکه مردم شهر‌های سیل زده در شرایط بسیار نامناسبی به سر می‌برند. 

انتهای پیام/ ر

گران شدن محصولات کشاورزی درصورت تاخیر جبران خسارات وارده به مزارع

برچسب ها: آب ، حوادث طبیعی ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار