آذری جهرمی:

انجام اقدامات اساسی در بخش راه و ارتباطات/سایت‌های تلفن همراه در پلدختر تا ۴۸ ساعت آینده عملیاتی می‌شود

وزیر ارتباطات گفت:اولویت‌ها بر انجام اقدامات اساسی در بخش راه خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در پلدختر مستقر شده است، با اشاره به بالا بودن حجم خسارات سیل به لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولویت‌ها بر انجام اقدامات اساسی در بخش راه خواهد بود و این موضوع زمان‌بر است، چرا که برخی زیرساخت‌های آب و برق به این بخش مربوط هستند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم ارتباطات سیار را در لرستان به حالت عادی برگردانیم، خاطرنشان کرد: شب گذشته در مسیر ۲۲ کیلومتری جاده خرم‌آباد به نورآباد پل «کاکارضا» دچار شکستگی و ریزش شد که در کنار آن مسیر فیبر نوری نیز قرار داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از قطع ارتباطات تلفن همراه و اینترنت دلفان و سلسله به دلیل شکستگی پل «کاکارضا» خبر داد و گفت: صبح امروز تیم‌های عملیاتی در منطقه «کاکارضا» حاضر شده و در حال بازسازی فیبر نوری هستند و طی یک ساعت آینده مشکل ارتباطاتی دو شهرستان دلفان و سلسله برطرف می‌شود.

آذری جهرمی بیان داشت: زیرساخت‌های شبکه ثابت پلدختر به طور کامل از بین رفته، ضمن اینکه مسیر ارتباطات اینترنتی نیز قطع شده است.

وی با اشاره به فعال شدن شبکه ایرانسل در پلدختر افزود: از مجموع ۱۸ سایت همراه اول در پلدختر ۱۲ سایت آن هم‌اکنون فعال است، همچنین رومینگ بین این دو اپراتور نیز برقرار شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: هفت سایت اضطراری به دلیل حجم بالای ارتباطات در پلدختر مستقر شد که سه سایت آن شب گذشته به شبکه متصل شد و امیدواریم از نظر ارتباطات صوتی و پیامک در این شهرستان مشکلی نداشته باشیم.

آذری جهرمی بر تجدید فیبر نوری مسیر خرم‌آباد به پلدختر تأکید و تصریح کرد: شب گذشته فیبر نوری پلدختر را به اهواز برای برقراری شبکه اینترنت متصل کردیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پست بانک پلدختر برای ارئه خدمات بانکی تا ۲ ساعت دیگر در مدار قرار می‌گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان امشب باید سایت‌های اضطراری پلدختر در مدار قرار گیرند تا تماس صوتی و پیامکی بدون اشکال برقرار شود.

آذری جهرمی همچنین از تلاش‌ها برای بازگشت ۱۰ سایت از ۳۵ سایت آسیب دیده روستایی پلدختر به مدار ارتباطی خبر داد.

محمدجواد آذری جهرمی بلافاصله بعد از جلسه ستاد مدیریت بحران استان لرستان، جلسه اضطراری را با حضور مدیران و کارشناسان ارتباطی در خرم آباد برگزار کرد.

در این جلسه که مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات زیرساخت استان لرستان، مدیرعامل شرکت مخابرات استان لرستان و مسوول ستاد مدیریت بحران وزارت ارتباطات حضور داشتند، آذری جهرمی با بیان اینکه تمام سایت‌های تلفن همراه در پلدختر تا ۴۸ ساعت آینده عملیاتی می‌شود، گفت: از امروز مسیر جدید فیبر نوری عملیاتی و ارتباطات صوتی و اینترنت در پلدختر بهبود خواهد یافت. ضمن اینکه شبکه وایرلس اینترنت برای بانک‌ها و مراکز حساس به صورت موقت برقرار می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه سایت‌های قابل دسترسی روستایی تلفن همراه نیز تا ۴۸ ساعت آینده وارد مدار می‌شوند، افزود: تمهیدات لازم ارتباطی و مکان مناسب برای خبرنگارانی که تمایل به تهیه گزارش، عکس یا تصویر از خسارات ناشی از سیل و اطلاع رسانی نیاز‌ها و کمبود‌ها و خدمات نهاد‌های امدادرسانی داشته باشند نیز فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ب

صحبت های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پلدختر

برچسب ها: حوادث ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.