نفرزاده: میزبانی لیگ ملت ها امتیاز بزرگی برای ایران است

مربی باتجربه والیبال ایران گفت: امتیاز بزرگی است که جامعه والیبال ایران توانست 2 هفته میزبانی لیگ ملت های والیبال جهان را بگیرد.

نفرزاده: میزبانی لیگ ملت ها امتیاز بزرگی برای ایران استفرهاد نفرزاده مربی با سابقه والیبال ایران که سابقه هدایت تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف را برعهده دارد در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: تیم ملی والیبال ایران با توجه به برنامه مشخص شده در لیگ ملت‌ها، ۲ هفته امتیاز میزبانی در شهر‌های ارومیه و اردبیل داریم که می‌تواند تعداد پیروزی‌های ما را نسبت به سال گذشته بیشتر کند. لیست اردو تیم ملی و تعداد نفرات دعوت شده به تیم ملی والیبال ایران نشان می‌دهد که تیم ایران نسبت به سال گذشته وضعیت خیلی بهتری را در مسابقات پیش رو خواهد داشت.

پیش بینی نتایج ایران در لیگ ملت‌ها دشوار است

او افزود: ایران ۶ بازی از سری رقابت‌های لیگ ملت‌ها را در خانه انجام می‌دهد و به مصاف تیم های: کانادا، لهستان، روسیه، پرتغال، استرالیا و فرانسه می‌رود. هر چند پیش بینی این رقابت‌ها کار دشواری است، اما فکر می‌کنم ایران بتواند در چهار بازی پیروز میدان باشد.

او تصریح کرد: بحث نتایج کسب شده در لیگ ملت‌ها به شرایط رقبا نیز بستگی دارد چرا که بعضی تیم‌ها با تمام قدرتشان به میدان می‌آیند، اما برخی دیگر ترجیح می‌دهند بیشتر از نیروی جوان و کم تجربه ترشان استفاده کنند.

حضور جوانان در تیم ملی نسبت به گذشته بیشتر شده است

نفرزاده ادامه داد: لیستی که از بازیکنان دعوت شده به اردو تیم ملی والیبال بزرگسالان منتشر شد نشان داد که استفاده از نیرو‌های جوان خیلی مد نظر کولاکوویچ است. او می‌خواهد از جوانان در کنار والیبالیست‌های باتجربه استفاده کند.

او افزود: لژیونر‌ها کمک بزرگی می‌توانند به تیم ملی بکنند. از این لحاظ که آن‌ها در لیگ‌های معتبر اروپایی با بازیکنان سطح اول جهان بازی کرده اند و تجربیاتشان نسبت به بازیکنان داخل کشور بیشتر شده است آن‌ها به طور قطع ترکیب ایده آلی را برای تیم ایران به وجود می‌آورند.
لیگ برتر ۹۷ عرصه جوانان بود

نفرزاده در ادامه اظهار داشت: لیگ ۹۷ عرصه حضور جوانان و شکوفایی استعداد‌های آن‌ها بود به نحوی در ترکیب تیم‌ها نسبت به سال‌های گذشته تعداد بازیکنان جوان بیشتری به چشم می‌خورد و حتی برخی تیم‌ها ترکیبشان به طور کامل بر اساس حضور و میدان دادن به والیبالیست‌های جوان شکل گرفته بود.

او در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به این که مسئولیت تیم ملی بر عهده کولاکوویچ است، او باید اهداف و اولویت‌های تیم ملی را در نظر بگیرد و تعیین کند. کولاکویچ بسیار درست گفته است که مسابقات انتخابی المپیک در اولویت والیبال ایران قرار دارد.


بیشتر بخوانید:

داوری: دو هفته میزبانی ایران مورد بررسی قرار خواهد گرفت

ماجرای انصراف والیبال بانوان ایران از جام باشگاه‌های آسیا

چپرلی: کار تیمی باعث شد پدیده لیگ والیبال شوم

آرای کمیته انضباطی فدراسیون والیبال اعلام شد

پورحسن: ناظر‌های والیبال اگر مشکل بینایی دارند بگویند برای آن‌ها عینک بخریم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار