«پل فروردین» بهترین ترانه سال ۹۷ را چگونه انتخاب کرد؟

محسن آزادی مجری و عضو اتاق فکر ویژه برنامه «پل فروردین»، در خصوص بخش انتخاب بهترین ترانه موسیقی سال ۹۷ در این برنامه توضیح داد.

پل فروردین بهترین ترانه سال ۹۷ را چگونه انتخاب کرد؟محسن آزادی مجری و عضو اتاق فکر ویژه برنامه «پل فروردین» در خصوص بخش انتخاب بهترین ترانه موسیقی سال ۹۷ در این برنامه به خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به اینکه چنین مسابقه‌های موسیقی را در دیگر برنامه‌های تلویزیونی شاهد بودیم، تلاش کردیم تا بهترین آثار هنری را در معرض رأی‌گیری قرار دهیم.

وی در خصوص شاخصه‌های انتخاب ترانه برای مسابقه موسیقی بیان کرد: برای انتخاب خوانندگان برتر به مواردی همچون ارتباط اکثریت جامعه با یک قطعه موسیقی، فعالیت مستمر خواننده در طول سال ۹۷، اصالت ترانه، نحوه خواندن، برگزاری کنسرت‌ها، میزان محبوبیت و ... توجه داشتیم که در نهایت با هماهنگی و مشورت با مرکز موسیقی سازمان صدا و سیما ۱۶ اثر را به عرصه رقابت گذاشتیم.

آزادی با بیان اینکه پوشش تمام سلیقه‌ها در انتخاب ترانه‌های مسابقه، اصلی مهم و اثرگذار بود، گفت: اتاق فکر برنامه پل فروردین برای بخش مسابقه موسیقی تمام تلاش خود را انجام داده است تا در انتخاب آثار مسابقه قدرتمند عمل کند و مانع از نقد و انتقادات اساتید موسیقی نسبت به این انتخاب شوند؛ و در نهایت ۱۶ ترانه را به عرصه رقابت گذاشت.

مجری برنامه پل فروردین در خصوص نحوه برگزاری مسابقه موسیقی عنوان کرد: پس از تحقیق فراوان و آمار‌های میدانی در دو گروه از خوانندگان ۳۲ قطعه موسیقی و از هر خواننده ۲ اثر معروف به رأی گذاشته شد که در برنامه تحویل سال و از گروه اول خوانندگان آقایان چاوشی و علی‌زاده راهی مرحله نیمه نهایی شدند. از رأی‌گیری گروه دوم نیز بهنام بانی و رضا بهرام انتخاب شدند که در نهایت از بین این ۴ اثر با رأی مردمی یک اثر منتخب در شب پایانی برنامه معرفی می‌شود.

آزادی با اشاره به وسواس و دقت عمل فراوان برای انتخاب آثار گفت: ممکن است این ۱۶ خواننده برگزیده برای رأی‌گیری در مسابقه ترانه برتر تمام ویژگی‌های مطلوب هنر خوانندگی را دارا نباشند و برخی از آنان به دلیل برجسته بودن در چند شاخصه راهی این رقابت شده‌اند.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه یکی از معیار‌های برنامه‌سازی استاندارد برای تلویزیون، بهره‌گیری از آیتم‌ها و بخش‌های متنوع است که نگاه مخاطبان را درگیر کند، گفت: با توجه به محوریت فصل بهار در برنامه پل فروردین و جلوه فراوان موسیقی در این فصل اقدام به برگزاری مسابقه انتخاب بهترین ترانه در سال ۹۷ کردیم تا فضا‌های رنگی و عاطفی برنامه نیز برجسته باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار