آغاز طرح واکسیناسیون تب برفکی در منوجان

همزمان با فراگیر شدن تب برفکی سال ۹۸ در جمعیت دام سنگین (گاو، گوساله) فاز اول هزار راس دام شهرستان منوجان واکسیناسیون خواهد شد.

آغاز طرح واکسیناسیون تب برفکی در منوجانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد رهبان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان منوجان گفت:: مسری و ویروسی بودن بیماری تب برفکی وشیوع این بیماری، خسارات اقتصادی فراوانی را به دامداران و صنعت دامپروری وارد می‌کند.

وی افزود: طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی برای کنترل و مبارزه با این بیماری، در دستور کار اداره کل دامپزشکی جنوب و اداره دامپزشکی شهرستان قرار گرفته است.

رهبان بیان کرد: تب برفکی را یک بیماری ویروسی حاد و واگیر دار است که باعث ایجاد خسارت اقتصادی و کاهش تولید شیر و گوشت دام‌ها می‌شود.

رئیس دامپزشکی منوجان گفت::این طرح در جمعیت دام سنگین این شهرستان از تاریخ ۱۷فروردین ماه سال جاری به مدت ۲۴ روز کاری شروع شده است و اولویت کار مناطق پر خطر با جمعیت دامی بالا خواهد بود.

رهبان با اشاره به پیش بینی عملیات واکسیناسیون ده هزار راس دام سنگین توسط اکیپ‌های دولتی و خصوصی ابراز امیدواری کرد با همکاری دامداران، جمعیت دامی قابل توجهی تحت پوشش مایه کوبی قرار گیرد.

وی افزود:با توجه به اینکه علاوه بر واکسیناسیون علیه بیماری، جلوگیری از نقل و انتقال دام می‌تواند نقش قابل ملاحظه‌ای در کنترل تب برفکی داشته باشد.

وی با توصیه به دامداران گفت::انتظار می‌رود دامداران همکاری لازم را انجام دهند و از نقل و انتقال بی رویه دام خودداری کنند.

انتهای پیام /س

عملیات واکسیناسیون ده هزار راس دام سنگین توسط اکیپ‌های دولتی و خصوصی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار