حفر خندق در اطراف آق‌قلا برای جلوگیری از ورود دوباره آب

فرماندار آق‌قلا از حفر خندق برای جلوگیری از ورود دوباره سیلاب به شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ، ضمیر فرماندار شهرستان آق قلا در گفتگو با سیمای مرکز گلستان در خصوص وضعیت این شهرستان گفت:وضعیت این شهر در پنج نقطه بحرانی است و به دلیل هموار بودن سطح زمین در اطراف رودخانه گرگان امکان خروج سریع‌تر سیلاب از این مناطق وجود ندارد.

ضمیر ادامه داد: هنوز در برخی از مناطق آق‌قلا ۵۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر آب وجود دارد و با تمام تلاش‌هایی که انجام داده ایم، به دلیل سرریز شدن آب سدها، ذوب برف در بالادست و ورود آب از دهنه زرین‌گل به سمت آق‌قلا نتوانستیم وعده‌هایی که داده بودیم را عملی کنیم.

فرماندار آق‌قلا گفت: بر اساس تصمیم‌های روز گذشته مقررشد تا برای جلوگیری از ورود دوباره روان‌آب‌ها به شهر خندقی در اطراف شهر حفر کنیم و ورودی آب را کاهش دهیم.

وی افزود: ۱۲ دستگاه بیل مکانیکی بازوبلند در منطقه مستقر شده و از بالادست روستای یُلمه خندان به سمت مراتع و بالادست کمربندی در حال حفر خندق هستند.

وی گفت: کاهش سرریز سد وشمگیر نیز یکی دیگر از راهکار‌ها برای جلوگیری از بالاآمدن سطح آب در شهر آق‌قلا است و توانستیم ۱۵ مترمکعب بر ثانیه از آب را به سمت دشت‌ها هدایت کنیم.

انتهای پیام /گ/پ

امداد رسانی به مناطق سیل زده در گلستان

برچسب ها: سیل ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.