رییس باغ گیاهشناسی ارم گفت: از بیست و پنجم اسفند ۹۷ تا پانزدهم فروردین ۲۳۳ هزار و ۴۹۴ گردشگر از باغ جهانی ارم شیراز دیدن کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمیدرضا ستاری رییس باغ گیاهشناسی ارم گفت: بیشترین شمار بازدیدکنندگان نوروزی امسال از باغ ارم شیراز با ۳۳ هزار و ۲۹۰ نفر بازدیدکننده متعلق به چهارم فروردین است.

وی افزود: بعد از وقوع سیل در روز پنجم فروردین در شیراز آمار بازدیدکنندگان از باغ ارم شیراز کاهش یافت و آمار بازدید کنندگان از این مجموعه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد کاهش داشت.

باغ ارم شیراز در چهاردهم آبان ۱۳۵۳ در فهرست میراث ملی کشورمان به ثبت رسیده و اکنون یکی از جاذبه‌های گردشگری استان فارس به شمار می‌رود.

این باغ، تنوع گیاهی بسیار بالایی دارد و گیاهان بسیاری از نقاط مختلف جهان در این باغ کاشته شده است، به گونه‌ای که باغ در قالب یک نمایشگاه از انواع گل‌ها و گیاهان درآمده و در حال حاضر این مکان در اختیار دانشگاه شیراز است.

باغ ارم شیراز در ششم تیرماه سال ۱۳۹۰ در سی و پنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در فهرست آثار جهانی ثبت شد.
انتهای پیام/م

بازدید گردشگران نوروزی از باغ ارم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.