ونزوئلا صحنه تظاهرات حامیان و مخالفان مادورو

حامیان نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا و خوان گوایدو، سرکرده مخالفان، روز شنبه به خیابان‌ها آمدند.

ونزوئلا صحنه تظاهرات حامیان و مخالفان مادوروبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، حامیان نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا و خوان گوایدو، سرکرده مخالفان، روز شنبه به خیابان‌ها آمدند.

مردم ونزوئلا با تجمعی عظیم در خیابان‌های کاراکاس راهپیمایی با عنوان "راهپیمایی ضد امپریالیست در دفاع از سرزمین مادری" برگزار کردند و بر حفظ روحیه مقاومت و ضد امپریالیستی خود در مقابل دشمنان تاکید کردند.

تجمع حامیان دولت در کاراکاس در حالی برگزار شد که گروه‌های هوادار خوان گوایدو و مخالف دولت نیز تظاهرات اعتراض آمیزی به راه انداختند.

این در حالی است که خوان گوایدو، سردسته مخالفان دولت ونزوئلا، از طرفداران خود خواست در اعتراض به فروپاشی خدمات عمومی در این کشور و برای اعمال فشار بیشتر بر نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا، یکشنبه (امروز) به خیابان‌ها بیایند.

بر اساس برنامه اعلام شده، قرار است امروز از ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی مخالفان دولت مادورو در خیابان‌های کاراکاس تظاهرات کنند. کشمکش قدرت در ونزوئلا با خاموشی‌های اخیر این کشور و همچنین کاهش چشمگیر منابع آب آن شدت گرفته است.

هفته گذشته دادگاه عالی ونزوئلا خواهان لغو مصونیت پارلمانی خوان گوایدو، سرکرده مخالفان دولت شد و این درخواست کمتر از ۱۲ ساعت به تصویب مجلس موسسان رسید.

لغو مصونیت گوایدو با توجه به اینکه دادگاه عالی گفته است که گوایدو به دلیل سرپیچی از حکم ممنوعیت سفر باید محاکمه شود، ممکن است زندانی شدن او را هموار کند، اما آمریکا دولت ونزوئلا را تهدید کرده که در صورتی که آسیبی به گوایدو برسد و یا بازداشت شود، "پیامد‌هایی جدی" در پی خواهد داشت. پیش از این نیز خوان گوایدو بر اساس حکم دادگاه ۱۵ سال از مناصب دولتی محروم شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار