در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطح شد؛

با همسر پرکار خود چه کنیم؟

یک روانشناس گفت: برای رفع مشکل پرکاری در زندگی مشترک باید با همسر خود گفتگو کنیم و دانستن زمان مناسب و لحن صحبت‌ها بسیار مهم است.

رقیه نوری پور لیاولی روانشناس و مشاور در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص همسر پر کار اظهار کرد: این مسئله در بسیاری از خانواده‌ها دیده می‌شود که مرد خانه مشغول کار است، فرصت کافی برای رسیدن به فرزندان و خانواده را ندارند.

نوری پور گفت: فردی که تمام وقت مشغول کار است و پای بند به قول‌های خود نیست، در اکثر اوقات بی حوصله و انرژی لازم برای توجه به همسر و مسائل مربوط به خانه را ندارند، اما نباید به منظور بی علاقگی و نبود عشق در زندگی تلقی شود.

این روانشناس بیان کرد: افراد که بیش از اندازه مشغول به کار هستند دوستان کم دارند و روابط صمیمی با دیگران برقرار نمی‌کنند چرا که سعی دارند بیشتر وقت خود را صرف هدف شغلی خود کنند.

وی اشاره کرد: اگر خانم خانه دار است فرصت کافی برای تربیت فرزندان و رسیدگی به امور خانه را دارد و نبود همسر خود را می‌تواند جبران کند، اما اگر هر دو شاغل باشند و این مسئله آسیب‌های بسیاری در زندگی مشترک آن‌ها به دنبال دارد.

نوری پور تصریح کرد: برای رفع این مشکل در زندگی مشترک باید با همسر خود گفتگو کنیم و دانستن زمان مناسب و لحن صحبت‌ها بسیار مهم است، زمانی که همسر ما خسته است نباید در این خصوص صحبت کرد و نوع بیان فرد برای رفع این مسئله باید توجه شود.

این روانشناس با بیان اینکه خانم‌ها می‌تواند با برنامه ریزی مناسب در زمان‌هایی که همسرشان حضور دارد لحظات لذت بخشی را رقم بزنند اظهار داشت: با یک وعده غذایی خوب، رفتار گرم و محبت آمیز لحظات خاطره انگیز و ماندگار رقم بزنند.

وی خاطر نشان کرد: هنگام گفتگو با همسر خود خونسرد باشند و دائم شکایت از مشغله زیاد همسر خود نکنند که این کار باعث فرار کردن همسرشان از خانه شود و به کار پناه ببرند همچنین از شغل همسر خود و علاقه اشت به کار که انجام می‌دهد اطلاعات بیشتری داشته باشند.

نوری در نهایت گفت: افراد باید بدانند در زمانی که همسرشان در خانه است از وسایل الکترونیکی کمتر استفاده کنند و از لحظاتی که در کنار یکدیگر هستند به نحو احسن استفاده کنند و موبایل، لب تاب و تبلت خود را کنار گذارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: خانواده ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
پسر مجرد
۱۶:۲۰ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
کو همسر تو این شرایط گرونی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
از خونه بندازینش بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
همسر‌پرکار‌هزار‌درجه‌بهتر‌از‌همسر‌بیکاره!!!
آخرین اخبار