شکستن یک نقطه از دایک مرزی هورالعظیم توسط سپاه

فرماندار هویزه از شکسته شدن یک نقطه از دایک مرزی بین هورالعظیم در هویزه و کشور عراق به نام ' ذیل الفحل' خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید قاسم موسوی، فرماندار هویزه گفت: یک نقطه از دایک مرزی بین هورالعظیم در هویزه و کشور عراق به نام ' ذیل الفحل' با همکاری سپاه ولیعصر (عج) و ستاد بحران استان به دستور استانداری خوزستان شکسته شد.

وی افزود: یک نقطه که بیشترین خروجی آب به سمت هورالعظیم در کشور عراق را دارد مشخص شد و شامگاه شنبه این نقطه شکسته شد.

موسوی بیان داشت: قرار است نقاط بیشتری از این دایک شکسته شود تا میزان خروجی آب از هورالعظیم در هویزه به سمت عراق بیشتر شود و این دایک در مسیر رودخانه الرمیم که در انتهای رودخانه نیسان از شاخه‌های رودخانه کرخه است قرار دارد.

فرماندار هویزه عنوان کرد: پیش بینی می‌شود که با انتقال آب به هورالعظیم عراق، ارتفاع آب رودخانه نیسان تا سه متر کاهش یابد.

این مقام مسئول گفت: با توجه به اینکه سه چهارم هورالعظیم در کشور عراق است این رهاسازی آب می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش ارتفاع رودخانه نیسان و خروج آب از مناطق سیل زده حاشیه رودخانه کرخه داشته باشد.

موسوی  ادامه داد: ۱۷ روستا در شهرستان هویزه درگیر سیلاب هستند و زنان و کودکان و افراد معلول از شهر رفیع از توابع این شهرستان خارج شده اند، اما جوانان و مردان حاضر به خروج از این شهر نیستند و در محل زندگی خود باقی مانده اند.

انتهای پیام/م

مهندسی سپاه در کنترل سیل

برچسب ها: حوادث ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.