اولین جلسه شورای اداری استان مرکزی در سال رونق تولید برگزار شد.

اولین جلسه سال ۹۸ شورای اداری استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ اولین جلسه شورای اداری استان مرکزی در سال رونق تولید با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرائی استان مرکزی در سالن جلسات غدیر استانداری برگزار شد و به ریاست سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی دراین جلسه از رکوردزنی صادرات استان مرکزی در سال‌های گذشته خبرداد.

آقازاده گفت: در سال گذشته استان مرکزی برای نخستین بارتوانست با صادرات یک میلیارد و ۱۳ میلیون دلار کالا‌های غیرنفتی به ۸۶ کشور دنیا رکورد جدیدی ثبت کند که نشان می‌دهد اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در سال‌های گذشته در استان اجرا شده است و همه مسئولان، بخش خصوصی ومردم با تلاش مضاعف با رونق بخشیدن به تولید به اقتصاد کشور رونق ببخشند.

وی با اشاره به سیل‌های اخیرگفت بارش حدود ۱۰۰ میلی متر در ۲۴ ساعت سیلی در مناطق مختلف به راه افتاد که با تلاش همه مسئولان و مردم بحران مدیریت شد افزود:، اما ۱۱ هزار میلیارد تومان خسارت اولیه این سیل به استان برآورد شده است و به لطف خداوند تلفات جانی در این سیل به بار نیامد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: استان مرکزی به عنوان استان معین لرستان و خوزستان تاکنون کمک‌های زیادی برای سیل زدگان ارسال کرد و باید از ظرفیت صنایع، بخش خصوصی و مردم برای کمک رسانی سریع‌تر به سیل زدگان استفاده کرد.

بهروز اکرمی معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی هم در این جلسه گفت: همه مسئولان استان موظفند زمینه را برای حضور حداکثری مردم و برگزاری منظم انتخابات اسفندماه امسال فراهم کنند.

سردار عزیزی فرمانده انتظامی استان مرکزی هم از افزایش شاخص‌های امنیتی در ایام نوروز در استان خبر داد و با اشاره به افزایش ۷ درصدی تردد خودرو از محور‌های مواصلاتی استان گفت: با توجه به تردد حدود ۱۳ میلیون خودرو از محور مواصلاتی استان تلفات جاده‌ای ۳۸ درصد کاهش یافته است.

ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان هم گفت: امسال حدود ۲۸۰ هزار نفر از اماکن اقامتی استان استفاده و حدود ۴۹۰ هزار نفر از اماکن گردشگری استان بازدید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام / ج.

رکوردزنی استان مرکزی در صادرات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.