جلسه شورای اداری استان مرکزی / تاکید برنظارت بیشتر بر بازار و مقابله با گرانفروشی

جلسه شورای اداری استان مرکزی با حضور اعضای تشکیل جلسه داد.

جلسه شورای اداری استان مرکزیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  جلسه شورای اداری استان مرکزی با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی؛ مدیران دستگاه‌های اجرایی و معاونین استاندار به ریاست سید علی آقازاده استاندار مرکزی تشکیل شد.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در این جلسه که دهمین جلسه شورای اداری استان مرکزی بودگفت: مدیران با سفر به شهرستان‌ها باید از حوزه سرزمینی خود مطلع و با برگزاری نشست‌ها در راستای کاهش مشکلات مردم فعالیت اثر بخشی داشته باشند

آقازاده افزود: فرمانداران مکلف هستند با دعوت از مدیران استانی برای رفع تنگنا‌ها اقدام و با تعامل رضایتمندی مردم شهرستان‌ها را فراهم آورند.

وی اضافه کرد: نمایندگان مردم در خانه ملت، تیم منسجمی هستند و همراهی و همفکری آنان برای مردم و استان نتایج اثربخشی داشته و ارتباط مناسب مجمع نماندگان با استان در سال آینده با قوت نیز ادامه خواهد داشت.

تاکید برنظارت بیشتر بر بازار و مقابله با گرانفروشی

استاندار مرکزی بیان کرد: کارگروه تنظیم بازار با نظارت بیشتر از اجحاف خرید نوروزی مردم جلوگیری کند و اجازه گرانفروشی را به افراد سودجو ندهد و باید از گرانفروشی به عنوان معضلی در حوزه کسبه و اصناف جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: ضروری است تا در پایان سال ارزیابی از مجموعه اجرایی استان انجام شود و نقاط قوت استمرار یابد و نقاط ضعف با جدیت پی گرفته شود و با توجه به ظرفیت‌های گردشگری که در استان وجود دارد باید این ستاد خدمات سفر خدمات مستمرتری را در دستور کار قرار دهد.

تاکید استاندار مرکزی بر تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری موارد لازم و اجرایی منشور گام دوم انقلاب

آقازاده تاکید کرد: سال آتی دهه پنجم انقلاب اسلامی آغاز می‌شود و رهبر معظم انقلاب اسلامی با تبیین و تدوین شاخص هایی، مسیر سعادت کشور را ترسیم فرمودند: وکمیته‌ای در راستای گام دوم بیانات مقام معظم رهبری در استان تشکیل و موارد لازم و اجرایی در منشور مقام معظم رهبری با همکاری روحانیان، دانشگاهیان و مدیران اجرایی استان به عنوان نقشه راه سال ۹۸ ابلاغ شود.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۷ درحالی پشت سرگذاشته شد که مقوله امنیت در استان مرکزی نسبت به سایر استان‌های کشور برتر شناخته شده است اظهار کرد: توسعه شاخص‌های اقتصادی در استان نشات گرفته از امنیت بوده و با وجود مشکلات مختلف کارنامه قابل قبولی از سوی استان ارائه شده که نتیجه همکاری بخش‌های دولتی، خصوصی و تعامل دستگاه‌ها است.

استاندار مرکزی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: هرگاه از انجام کار‌های محوله و تلاش روزانه احساس ضعف داشتید به دیدار خانواده شهدا و ایثارگران بشتابند تا علاوه بر کسب انرژی، رضایت خدواند را هم کسب کنید.

وی اضافه کرد:در سال ۹۷ تعداد ۵ هزار و ۲۰۰ دیدار امسال از خانواده معظم شهدا، ایثارگران دراستان مرکزی صورت گرفته است که هزار مورد آن در ایام الله دهه فجر بوده و این حرکت فرهنگی در سال ۹۸ هم ادامه خواهد داشت.

آقازاده همچنین از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست: برای بسط و گسترش فرهنگ اقامه نماز در ادارات خود پیش قدم باشند تا زمینه فرهنگ سازی این واجب الهی محقق شود و تاکید کرد: بنیاد بین المللی غدیر استان مرکزی از جمله بنیاد‌های فعال استان است که اهتمام جدی نماینده، ولی فقیه در استان موجب موفقیت این بنیاد شده است.

وی بیان کرد: با توجه به گسترش آلایندگی‌ها در منطقه باید علاوه بر بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی از ظرفیت سمن‌ها و مردم برای توسعه فضای سبز استفاده شود ودرختکاری در ناحیه چپقلی اراک ادامه کمربند سبز اراک کار مشترک شهرداری با منابع طبیعی است تا ۲ هزار هکتار از منطقه زیر چتر سبز قرار گیرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.