تجلی نشاط و همدلی ایرانی‌ها در پهنه کویر/ جشنواره دوستی با اقوام ایرانی در بافق برگزار شد+تصاویر

شهردار بافق گفت: جشنواره دوستی با اقوام با هدف تعامل، وحدت و همدلی اقوام ایرانی و با حضور قوم کرد کشور در تفرجگاه آبشار بافق به همت شهرداری بافق برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سید علی نوروز زاده  شهردار بافق گفت: اجرای آداب و رسوم اقوام ایرانی غنا بخشیدن به محتوای جشنواره‌های بومی و محلی ضمن حفظ آئین‌های سنتی و فرهنگی نسبت به شناساندن آئین‌های قدیمی به نسل جوان ساعات خوشی را برای میهمانان مهیا کرده است.

وی افزود :در این جشنواره ۱۵ روزه تقویت خودباوری عزت ملی، پاسداشت گویش‌ها، سنت‌های اصیل ایرانی ورونق تولید در قالب‌های متنوع فرهنگی و هنری به نمایش گذاشته شد.

نوروز زاده تصریح کرد: تقویت همدلی و وحدت در میان اقوام و اقلیت‌های زبانی مختلف، آشنایی با آداب و سنن و فرهنگ و هنر مفاخر و مشاهیر ملی مناطق مختلف کشور، افزایش روحیه خودباوری، حس خود کارآمدی نشاط و بالندگی، ایجاد شبکه ارتباطات بین فردی و میان قومی، افزایش روحیه تعاون و همکاری و رشد فعالیت‌های گروهی، توجه به مطالعات فرهنگ اقوام و ایران شناسی از دیگر اهداف اصلی این جشنواره است.

هنرنمایی۴۵ هنرمند از قوم کردستان ایران در بافق 

جواد حسین زاده مسئول گروه هنری قوم کرد نیز در این جشنواره گفت: این گروه بیش از ۴۵ هنرمند از قوم کردستان ایران، آداب و رسوم و فرهنگ غنی این دیار را به تصویر کشیدند.

وی خاطر نشان کرد: رقص کردی، مراسم نمادین عروسی، سازو دهل، برنامه‌های موسیقی از قوم کرد اجرا شده است.

حسین زاده بیان داشت: این آئین موجب تعمل فرهنگی، وحدت و همدلی مناطق مختلف کشور است و یک جامعه کوچکی از قوم کرد از کودک ۸ ساله تا پیرمرد هشتاد ساله هنرنمایی می‌کنند.

مسئول گروه هنری قوم کرد گفت: هر کدام از این آداب و رسوم بیانگر مفهومی عمیق از تاریخ و فرهنگ کهن ایران اسلامی است که غیرت و مردانگی را تداعی می‌کند.

وی افزود: در کنار این برنامه‌های فرهنگی غرفه‌های فعالیت‌های اقتصادی قوم کرد کردستان ایران از قبیل:، صنایع دستی، محصولات کشاورزی و سوغات کردستان هم عرضه شده است.

رسورو سورنایی که ساز همدلی و مهربانی می‌نوازد و نوای دُهُلی که خدا را صدا می‌زند، اینجا تفرجگاه آبشار بافق میزبان جشنواره دوستی با اقوام ایرانی است.

آئینی که رنگین کمانی از باور‌های قوم کرد را در پهنه کویر به تصویر کشیده است و فضایی صمیمی با آداب رسوم مردمان با صفای کردستان رقم می‌زند.

جشنواره‌ای به منظور رفاقت فرهنگی قوم‌های ایرانی وفرصتی مناسب برای معرفی آئین‌های قدیمی است.

تجلی نشاط و همدلی ایرانی‌ها در پهنه کویر/ جشنواره دوستی با اقوام ایرانی در بافق برگزار شد

تجلی نشاط و همدلی ایرانی‌ها در پهنه کویر/ جشنواره دوستی با اقوام ایرانی در بافق برگزار شد

تجلی نشاط و همدلی ایرانی‌ها در پهنه کویر/ جشنواره دوستی با اقوام ایرانی در بافق برگزار شد

انتهای پیام/ی

 

برچسب ها: موسیقی سنتی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار