حدیقی: واگذاری استخر آزادی یک سونامی ویرانگر است

رئیس کمیته فنی شیرجه گفت: اعلام خبر واگذاری استخر آزادی به پخش خصوصی یا فدراسیون غریق نجات برای خانواده شنا یک سونامی ویرانگر است.

حدیقی: واگذاری استخر آزادی یک سونامی ویرانگر است/  وزارت ورزش و جوانان با واگذاری استخر آزادی مخالف استامید حدیقی رئیس کمیته فنی شیرجه در گفتگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، خبر واگذاری استخر آزادی به بخش خصوصی یا فدراسیون غریق نجات یک سونامی ویرانگر است. استخر آزادی ۴۵ سال است که در اختیار خانواده شنا است. در این استخر قهرمانان بزرگی تمرین کرده اند. مسابقات قهرمانی آسیا واترپلو در سال ۱۳۵۰ در این سالن برگزار شده است. اگر این استخر را از ما بگیرند بالای ۷۰ درصد سخت افزار‌های شیرجه کشور از بین می‌رود و شیرجه کشور تعطیل خواهد شد. با این اقدام زندگی ورزشی ما نابود می‌شود. استخر آزادی استخر تخصصی و قهرمانی شنا، شیرجه و واترپلو است چرا باید آن را به غریق نجات واگذار کنند. همچنین سال‌های گذشته برای مسابقات جام فجر کشور‌های خارجی را دعوت می‌کردیم تا در مسابقات شرکت کنند، اما با گرفتن سالن مسابقات بین المللی این رقابت‌ها برگزار نمی‌شود.

او افزود: برگزاری مسابقات استاندارد شنا فقط در استخر آزادی صورت می‌گیرد. زندگی ورزشی سه رشته شنا، شیرجه و واترپلو در این استخر است. بانوان کشورمان جز مسابقه دادن در استخر استاندارد آزادی در جای دیگر نمی‌تواند در مسابقه شرکت کند. اگر بخواهیم مسابقات بین المللی برگزار کنیم باید به میزبانی استخر آزادی برگزار شود. اگر شنا نباشد رشته نجات غریق نیز وجود نخواهد داشت. تنها در کشور ما برای نجات غریق فدراسیون وجود دارد. در سایر کشور‌ها این رشته جزو زیر مجموعه انجمن‌های شنا قرار دارد. اینکه چه تفکری برای تشکیل فدراسیون غریق نجات وجود داشت را نمی‌دانم، اما اکنون این فدراسیون برای ما دردسر شده است. در تهران تعداد زیادی استخر وجود دارد چرا آن‌ها روی استخر آزادی دست گذاشته اند. استخر آزادی خانه شنا و متعلق به فدراسیون است. رشته شنا پایه تمام رشته‌های آبی است.

ملی پوش سابق شیرجه گفت: ما اردو‌های تیم ملی شیرجه را در تعطیلات نوروز تعطیل کردیم و پس از تعطیلات وقتی برای برگزاری اردو رفتیم ما را به استخر آزادی راه نداند که باعث شد تمرینات تیم ملی تعطیل شود. اگر قرار است این واگذاری صورت بگیرد پس باید در فدراسیون شنا را ببندند. سخت افزار تمرین تیم ملی ما استخر است. در سال‌های گذشته با مدیریت رضوانی رئیس فدراسیون تجهیزاتی را خریداری کردیم که اکنون هزینه آن یک میلیارد تومان است. از یک استخر نیمه استاندار یک استخر تمام استاندارد ساختیم.

او در پایان اظهار کرد: تا جایی که در جریانم وزارت ورزش و جوانان با واگذاری استخر آزادی به فدراسیون غریق نجات یا بخش خصوصی مخالف است. اکنون در آستانه قهرمانی رده سنی آسیا قرار داریم و شیرجه بیشترین مدال را در این مسابقات کسب می‌کند. بزرگان ورزشی باید درایت کنند تا این مشکل هر چه زودتر حل شود.


بیشتر بخوانید:

سمیع‌زاده: درآمدزایی از استخر آزادی اشتباه است/ سیاست وزارت ورزش حفظ استخر قهرمانی برای فدراسیون است

رضوانی: وزیر بهترین تصمیم را می‌گیرد

رضوانی: ساختار استخر آزادی قهرمانی است/ مشکل استخر آزادی با کمک وزارت ورزش و جوانان حل می‌شود


انتهای پیام/

اظهارات حدیقی درباره واگذاری استخر آزادی به بخش خصوصی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار