پذیرایی تالاب میقان اراک از ۱۵ هزار قطعه درنای خاکستری

بیش از ۱۵ هزار قطعه درنای خاکستری در تالاب میقان اراک زمستان گذرانی کردند

پذیرایی تالاب میقان اراک از ۱۵ هزار قطعه درنای خاکستریمیرزایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک گفت: سال ۹۷ بیش از ۱۵ هزار قطعه درنای خاکستری از سیبری برای زمستان‌گذرانی به تالاب میقان مهاجرت کردند. 

میرزایی افزود: تالاب میقان یکی از زیستگاه‌های مهم کشور برای پرندگان آبزی و کنار آبزی از جمله درنا اردک کاکایی حواصیل مرغابی و فلامینگو است وپایش مداوم تالاب انجام میشودو خوشبختانه تاکنون مواردی از بیماری پرندگان در منطقه مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه امسال به علت بارندگی‌های فروردین ماه نگرانی بابت خشک شدن تالاب میقان برطرف شده است اضافه کرد: با توجه به نبود مشکل خاص در تالاب میقان اراک امکان ورود مسافر و گردشگر به این منطقه وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: تالاب میقان دارای ظرفیت‌های متفاوتی است که در کنار یکدیگر یک مجموعه کامل طبیعت‌گردی را ایجاد کرده‌اند و با توجه به نبود مشکل و بارندگی‌های اخیرو چشم انداز زیبا، تالاب میقان اراک امسال هم میزبان مسافران و گردشگران از مناطق مختلف کشور است.

وی تاکید کرد: امکان پرنده نگری پرندگان مهاجر و رویشگاه گیاهان خاصی مانند قره داغ و ایجاد اکوسیستم طبیعی خاص و قابلیت ایجادتور‌های آموزشی و گردشی و بسیاری موارد دیگر در این تالاب حائز اهمیت فراوان بوده و درنتیجه ظرفیت تبدیل به یکی از قطب‌های بوم گردی کشور را داراست.

انتهای پیام / ج

زمستان گذرانی درنا‌های خاکستری در تالاب میقان اراک

برچسب ها: محیط زیست ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.