ضریب اشتغال هتل‌های استان مرکزی در حال سقوط

رییس جامعه هتل داران استان مرکزی از کاهش ۱۰ درصدی ضریب اشتغال هتل‌های استان مرکزی در نوروز خبر داد.

کاهش ۱۰ درصدی ضریب اشتغال هتل‌های استان مرکزیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ مهرداد سمیعی رییس جامعه هتل داران استان مرکزی گفت : وضعیت صنعت هتلداری اسفبار است.

وی افزود: استان مرکزی دارای بیست هتل و میهمان پذیر است که نسبت به نوروز سال گذشت در حدود ۱۰ درصد کاهش ضریب اشتغال در نوروز ۹۸ حاصل شده است.

رییس جامعه هتل داران استان مرکزی گفت: شهرستان محلات که جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است نیز از این قاعده مستثنی نبود به طوری که ضریب اشتغال ۸۵ درصدی سال گذشته هتل‌های این شهرستان در نوروز ۹۸ به حدود ۶۰ درصد رسید.

سمیعی با بیان این که علت این شرایط گرانی، تورم و کاهش قدرت اقتصادی مردم است گفت: نمی‌توان تنها عامل این کاهش ضریب اشتغال را بارندگی‌های نوروز اعلام کرد چراکه در نوروز ۹۷ نیز شاهد بارندگی بودیم، در واقع وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم نیز در کاهش ضریب اشتغال هتل‌ها بسیار موثر بوده است.

وی بیان کرد: استان مرکزی قابلیت ۱۰۰ درصدی جذب گردشگر و ماندگاری آنرا ندارد، اما در نوروز ۹۸ در کنار استان مرکزی استان‌های دیگر مانند شیراز و اصفهان نیز با کاهش ضریب اشتغال روبرو شدند که علاوه بر سیل وضعیت اقتصادی نیز بر این کاهش اثرگذار بود.

رییس جامعه هتلداران استان مرکزی با تاکید بر اینکه اگر این وضعیت اقتصادی ادامه داشته باشد و هتلداران حمایت نشوند قطعا باید شاهد تعطیلی هتل‌ها یکی پس از دیگری بود، افزود: خسارت هتل‌ها در نوروز رقم چشمگیری نیست چراکه ضرر و زیان هتلداران به صورت سالانه و با بررسی بیلان کاری خود را نشان می‌دهد و قطعا در سال ۹۷ شرایط خوبی برای هتداران و صنعت هتلداری در کشور رقم نخورد.

وی با اشاره به اینکه صنعت هتلداری عموما با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شکل گرفته است و هتلداران تنها بواسطه علاقه و عشق این سرمایه‌گذاری را انجام داده‌اند چراکه هیچ درآمد مناسبی را برداشت نمی‌کنند، گفت: تنها راهکار نجات این صنعت وجود حمایت‌های دولتی است به طوری که هزینه‌هایی مانند آب، برق، گاز، عوارض دارای و شهرداری نیز کاهش یابد تا بتوان بخشی از هزینه‌های این صنعت را جبران کرد.

انتهای پیام / الف

وضعیت بد صنعت هتل داری در استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.