پیش بینی خرید ۲ هزار و ۷۰۰ تن کلزا و ۷۲ هزار تن گندم درکهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲ هزار ۷۰۰ تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، سید علی صادق فروزنده مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: امسال برای خرید تضمینی گندم و کلزا در استان کهگیلویه و بویراحمد ۶ مرکز خرید گندم و ۴ مرکز خرید کلزا پیش بینی کردیم.

وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲ هزار ۷۰۰ تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شود که این میزان نسبت به سال گذشته رشد ۱۵۰ درصد دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به پراکنش بارندگی که در سال زراعی جاری داشتیم پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۷۲ هزار تن گندم را از مزارع استان برداشت داشته باشیم.

فروزنده با بیان اینکه تمهیدات لازم در خصوص برداشت محصولات گندم و کلزا انجام شده، گفت: جلسات متعددی را با مسئولان شهرستان ها، مباشران بخش خصوصی و تعاونی برگزار و هماهنگی‌های لازم در این خصوص انجام شده است.

وی افزود: با توجه به وضعیت ذخیره سازی که در استان صورت گرفته پیش بینی می‌شود که گندم مورد نیاز استان را امسال از خرید تضمینی محصولات مازاد بر مصرف کشاورزان تامین کنیم و نیاز به واردات گندم از استان‌های دیگر نداشته باشیم.

فروزنده گفت: امسال با توجه به احداث سلوی ذخیره سازی ۳۰ هزار تنی گچساران ظرفیت ذخیره سازی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان به ۶۰ هزار تن افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: با توجه به هماهنگی‌هایی که با مسئولان و دستگاه‌های متولی صورت گرفته هیچ نگرانی در خصوص بحث خرید تضمینی گندم و کلزای کشاورزان استان نداریم.

فروزنده عنوان کرد: امسال کرایه حمل از مزرعه تا مرکز خرید بر اساس میزان مسافت به کشاورزان پرداخت می‌شود.

 انتهای پیام/غ

راه اندازی ۱۰ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.