باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

علت گرانی پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی چیست؟

در هفته‌های اخیر قیمت برخی محصولات صیفی نظیر پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی به دلایل مختلف با نوسانات چشمگیری در بازار روبه‌رو شده است.

علت گرانی پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی چیست؟به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در هفته‌های اخیر قیمت برخی محصولات صیفی نظیر پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی با نوسانات چشمگیری در بازار روبه‌رو شد که هر یک از مسئولان دلایل خاص خود را برای این گرانی‌ها مطرح می‌کنند.

با توجه به آنکه برخی مسئولان میدان مرکزی، خبر از کاهش قیمت پیاز و سیب زمینی در بازار می‌دهند؛ اما بررسی‌های میدانی از سطح بازار بیانگر موضوع دیگری است، چرا که علی‌رغم کاهش قیمت در میدان، در خرده فروشی‌های سطح شهر آب از آب تکان نخورده است که این امر با واکنش شدید مصرف کنندگان روبه‌رو شده است.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو پیاز ۹ تا ۱۲ هزار، سیب زمینی ۵ تا ۸ هزار و گوجه فرنگی ۵ تا ۱۳ هزار تومان است که به اذعان بسیاری از فروشندگان وقوع سیل‌های اخیر و محدودیت در حمل و نقل بر افزایش قیمت دامن زده است.

بسیاری از مسئولان امر بر این باورند که با مساعد شدن هوا، رفع مشکلات حمل و نقل، عادی شدن شرایط برداشت و عرضه محصول به بازار قیمت محصول تا حدودی کاهش می‌یابد، البته این کاهش قیمت بدان معنا نیست که نرخ محصولات به قیمت سابق خود بازگردد.

حال به سراغ مسئولان ذی ربط می‌رویم تا از آخرین وضعیت بازار، دلایل گرانی محصولات و شرایط بازار در روز‌های آتی با خبر شویم:

سیلاب های اخیر بر نوسان قیمت پیاز دامن زد/مردم نگران کمبود عرضه پیاز در بازار نباشند

مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علل گرانی قیمت پیاز در هفته‌های اخیر اظهار کرد: اگرچه در بحث تولید از نظر سطح زیرکشت و میزان بهره برداری محدودیت و مشکل خاصی وجود ندارد، اما متاسفانه شرایط اقلیمی در روز‌های اخیر به گونه‌ای بوده که برداشت قابل توجهی در این مدت نداشتیم.

وی افزود: سیلاب‌های اخیر و بارش‌های فراگیر برای چند روز متوالی در سراسر کشور مشکلاتی را در حمل و نقل، زمان ارسال و عرضه انواع محصولات میوه و تره بار از جمله پیاز ایجاد کرد که این امر بر نوسان قیمت پیاز دامن زده است.

شادلو از تعادل قیمت پیاز ظرف روز‌های آتی در بازار خبر داد و گفت: با مساعد شدن شرایط آب و هوا، رفع مشکلات حمل و نقل و مهیا شدن شرایط برداشت پیش بینی می‌شود که قیمت پیاز در بازار به تعادل برسد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مردم نگران کمبود عرضه پیاز در بازار نباشند، بیان کرد: با توجه به آنکه پیاز‌های فعلی همانند پیاز پاییز قابلیت ماندگاری ندارد، از این رو به خانوار‌ها توصیه می‌شود که از خرید زیاد پرهیز کنند، چرا که این امر بر تحریک بازار و سودجویی دلالان دامن می‌زند.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی و استمرار بارندگی در روز‌های آتی نمی‌توان پیش بینی دقیقی از زمان کاهش قیمت پیاز در بازار داشت چرا که بلافاصله پس از مساعد شدن شرایط آب و هوا و امکان برداشت، شاهد عرضه فراوان محصول و کاهش قیمت در بازار خواهیم بود.

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با اشاره به اینکه محدودیتی در تولید پیاز و سیب زمینی وجود ندارد، افزود: اگرچه وقوع سیل اخیر تا حدودی منجر به بروز خسارت محصولاتی نظیر سیب زمینی و پیاز شده است، اما تا فروکش شدن آب به طور کامل در مزارع نمی‌توان برآورد دقیقی از میزان خسارت و تولید داشت.

وی درباره تاثیر ممنوعیت صادرات بر قیمت پیاز و سیب زمینی در بازار گفت: با توجه به آنکه صادرات اهرم تنظیم بازار محصولات کشاورزی است، از این رو با عادی شدن شرایط باید این ممنوعیت برداشته شود چرا که با فراوانی تولید و ازدیاد عرضه دچار مشکلاتی می‌شویم.

قیمت پیاز در میدان کاهش یافت/ تب گوجه فرنگی بالا گرفت

حسن صابری رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش قیمت پیاز در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی پیاز در مقایسه با هفته‌های اخیر در داخل میدان به ۶ تا ۷ هزار تومان رسیده است، در حالیکه قبل از ممنوعیت صادرات هر کیلو پیاز با نرخ ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان به مغازه داران عرضه می‌شد.

به گفته وی، ممنوعیت صادرات سیب زمینی موجب شد تا قیمت هر کیلو محصول از ۶ هزار تومان داخل میدان به ۳ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان تقلیل یابد.

صابری ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و حمل و نقل امکان عرضه پیاز و سیب زمینی به نرخ چندماه قبل وجود ندارد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از افزایش ۲ برابری قیمت گوجه فرنگی خبر داد و گفت: با آزاد شدن صادرات هر کیلو گوجه فرنگی با نرخ ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان در میدان خرید و فروش می‌شود، در حالیکه قبل از آزاد شدن صادرات با نرخ ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان محصول به مغازه داران عرضه می‌شد.

وی در ادامه افزود: با مساعد شدن شرایط آب و هوا و عرضه گوجه فرنگی به بازار پیش بینی می‌شود که قیمت گوجه ظرف ۱۰ تا ۲۰ روز آینده ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یابد.

صابری درباره تاثیر وقوع سیل‌های اخیر بر میزان تولید محصولات صیفی گفت: اگرچه بارندگی و سیل‌های اخیر بیشتر به مزارع گندم و جو، برنج خسارت وارد کرده است، اما بخشی از مزارع سیب زمینی و پیاز دچار آسیب شدند که با فروکش کردن آب در داخل مزارع میزان دقیق خسارت اعلام خواهد شد.

 کاهش ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومانی پیاز و سیب زمینی/ صادرات یکی از راهکارهای تنظیم بازار محصولات کشاورزی

اسداله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قیمت عرضه محصول در خرده فروشی‌ها تابع فاکتور فروشنده است، اظهار کرد: اختلاف قیمت در عمده فروشی تا خرده فروشی طی روز‌های اخیر ممکن است طبق فاکتور مربوط به خرید‌های قبلی مغازه دار باشد که انتظار می‌رود ظرف چند روز آینده معضل مرتفع شود.

وی با اشاره به عوامل گرانی قیمت پیاز و سیب زمینی در برخی مغازه‌ها گفت: اگرچه قیمت پیاز و سیب زمینی در میدان مرکزی نسبت به هفته‌های اخیر کاهش داشته است، اما در برخی مغازه‌ها به سبب تاخیر در فروش بار‌های قبلی این کاهش قیمت اتفاق نیفتاده است.

کارگر از کاهش ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومانی پیاز و سیب زمینی خبر داد و افزود: هم اکنون هر کیلو پیاز با نرخ ۶ تا ۷ هزار، سیب زمینی کهنه ۳ تا ۴ هزار و سیب زمینی نو ۴ تا ۵ هزار و ۳۰۰ تومان در میدان عرضه می‌شود که حداکثر با احتساب ۳۵ درصد سود باید در خرده فروشی‌ها به فروش برسد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران ادامه داد: براساس نرخ کنونی پیاز در میدان مرکزی، مغازه داران حداکثر با احتساب ۳۵ درصد سود باید محصول را با نرخ ۹ هزار تومان به مصرف کننده عرضه کنند. این در حالی است که در روز‌های اخیر هر کیلو پیاز با نرخ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان در میدان مرکزی داد و ستد می‌شد.

وی از نوسان قیمت گوجه فرنگی در بازار خبر داد و گفت: با توجه به آزاد شدن صادرات، قیمت هر کیلو گوجه فرنگی درمیدان مرکزی یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان افزایش داشته است.

کارگر با اشاره به اینکه با صادرات محصولات کشاورزی مشکلی نداریم، بیان کرد: اگرچه صادرات یکی از راهکار‌های تنظیم بازار محصولات کشاورزی به شمار می‌رود، از این رو مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مرکزی تعاون روستایی باید شرایطی فراهم کنند تا با رشد صادرات، کشاورزان و مصرف کنندگان دچار زیان نشوند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در پایان تصریح کرد: از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی تقاضا داریم با برنامه ریزی بلندمدت و مدیریت دقیق در صادرات محصولات کشاورزی و تنظیم بازار داخل تعادل را برقرار کنند چرا که اولویت اول تامین نیاز کشور است.

گزارش از مهدی محسنی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۷
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
اطراف هر شهری کشت گلخانه ای
برای تولید سیب زمینی گوجه ، خیار ، بادمجون ، پیاز جهاد کشاورزی و شهرداری ها راه بندازن . یک سنت رایج بشه و به مصرف شهر برسه. حالا بهاره و بهترین وقت برای فعالیت های کشت و کار هستش.
جهاد کشاورزی لازمه به مردم ظرفیت های پنهان کشت و تولید دور و برشون رو تشویق و اموزش بده. اینترنت پره از فیلم های اموزشی کشت و کار های ابتکاری. بطور مثال شهرداری ها میتونن بخشی از پارک ها رو به بوستان سیفی جات تبدیل کنن که هرکسی نیاز داشت بتونه ازش بچینه. اصلا مادرها و بچه ها یعنی خانواده ها رو تشویق به کشت و کار سیفی جات و سبزیجات بکنه.
مهاتما گاندی برای مقابله با تحریم های انگلیسی همیشه یک دستش دوک نخ ریسی بود که باهاش نخ و پشم می بافت و لباسش رو از اون تولید میکرد. یک بزی داشت که همیشه با یک طناب اینور و اونطرف میبرد. از این بز شیر میدوشید و می نوشید. مهاتما گاندی به هر هندی یاد میداد جلو این انگلیسی های استعمارگر کم نیارند. با این اعمال به هندی ها میفهموند که همیشه خودتون غذا و لباستون رو تهیه کنید تا محتاج کشتی های انگلیسی و کارخانجات نساجی انگلیسی ها نشید. ما از مهاتما گاندی کمتر نیستیم.
Iran (Islamic Republic of)
هوشنگ
۰۹:۰۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
کاش قیمت پیاز زیاد پایین نیاد من کشاورزم کل زندگی دادم پیاز کاشتم حداقل ما هم با این همه زحمت ضرر نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
جهانگیر
۱۷:۴۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
سایپا در اقدامی عجیب قیمت پراید را در دعوتنامه‌های بهمن 97 مبلغ 38 میلیون زد...
در صورتی که در بهمن 97 قیمت پراید 33 میلیون بوده است...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
مرگ بر گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
خداکنه اذامه پیدا نکنه امیدوارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
چرادولت این همه گرانی درست می کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
مگه قیمت جهانی سیب زمینی و پیاز چنده که اینهمه تو مملکت گرون شده ؟
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۰:۱۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
جهاد کشاورزی هیچ برنامه ای در طول سال ارائه نمیدهد تا کشاورزان آگاهی لازم و کاشت به اندازه هر محصول را دشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
عزیزه من مگه فقط پیاز و این چیزاست همه چی هر روز گرون میشه چقدر صبر کنیم سه ماهه دارن میگن یعنی شعار میدن دام وارد کردیم تا عید گوشت قیمتش میاد خیلی پایین ولی عیدم گذشت خبری از پایین امدن نیست و گران تر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
ازداغ مردم ودولت که همه چیزو گران کردن .ای کاش ما را هم سیل ببرد..که شرمنده ی خانوادمون نشیم
United States of America
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
اقا هزینه توِلید بالاست دیگه مثل قبل نیست که کشاورز اقلام و نهاد های کشاورزی مناسب تهیه میکرد وکشت میکرد با این وضع که کارگرهای افغانی رفته اند ازین هم بدتر میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
علت گرانی خود دولت و مردم می باشند عجب ملت و دولتی
Iran (Islamic Republic of)
alinamazi
۲۰:۰۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
پیازنخوریم سیب زمینی وگوجه وگوشت گوسندومرغ وبرنج پس چه بخوریم بهتره خودمونا نابودکنیم تاازاین وضیت راحت بشیم تاریشه فقربرداشته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
ملت بیچاره دیگه سیب زمینی وپیازم نمیتو نن بخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
علت گرانی چیست ؟؟؟؟ فقط و فقط بی کفایت بودن مسئولان !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
همش تقصیر آمریکاست
Netherlands
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
علت تمام این گرانی ها و بدبختی های مردم مسئولین بی مسئولیت هستند که بفکر آینده نیستن
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۹:۲۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
قدرت سه قوه رو دوماه دست بنده بدهند با اختیار تام قول میدم طلا بشه گرمی دوهزار تومان .فقط نظارت نیست هر کی ساز خودشو میزنه و مردم دارن عذاب میکشن.کدوم مجرم رو به صورت علنی گردن زدید؟ اگه انگشت دزد را همون لحظه قطع کرده بودید الان وضعمون این نبود
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۹:۲۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
نزدیک صدها تریلی از مرزها در اسفند ماه پیاز از کشور خارج شد .قبل از آن چندین هزار دام زنده خارج شد و ... پس الکی گران نشده بلکه با صادرات بی رویه به کشورهای عربی این اتفاق افتاد و پیاز و سیب زمینی و گوجه شد درد و غصه ی ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
آقا پیاز گوجه کلا مواد غذایی قاچاق میشه درست بنزین قاچاق میشه درست آیا زمین هم قاچاق میشه که مسکن آنقدر گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
من موندم چرا این بی سر سامانی فقط تو کشور ما هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
البته کنترل ازدستشون خارج شده ،این نشانه ی این است که مسئولین دیگر صلاحیت کشور داری راندارن یعنی توانایشو ندارن خودتونو اذیت نکنید ،شما مردم ۴سال اول رای دادید دیدید چه اتفاقی افتاد ،۴سال دوم رای دادید به این دولت باید ازاین بدتر به سرتون بیا د گله نکنید مقصر مردمن ،ازموده راازمودن خطاست
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۸:۲۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
تازه گرانیها مانده صبور باشید اول سال جدید بذارید اولین حقوق سال 98 بگیرید بعدش دوباره همه چی گرون میشه علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
جناب‌اقای‌حسن‌روحانی‌اصلا‌مردم‌رادرک‌نمی‌کنی‌وبه‌مسائل‌معشیتی‌مردم‌‌فکر‌نمی‌کنی‌ . توروخدا به داد مردم برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
اختلاف قیمت در عمده فروشی تا خرده فروشی طی روز‌های اخیر ممکن است طبق فاکتور مربوط به

خرید‌های قبلی مغازه دار باشد

که انتظار می‌رود ظرف چند روز آینده معضل مرتفع شود.

خرید قبلی؟!! مگه پیاز رو میشه چند ماه و پند سال نگه داشت؟!! خرید قبلی یعنی چه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
تو را به خدا هیچ وقت اعلام نکنید ای مسئولان که قیمت فلان چیز گرون نمیشه یا ارزون میشه چون همیشه گرونش میکنید
Iran (Islamic Republic of)
یزدان
۱۶:۳۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
من همین الان چندتا پیاز از خانه خالم گرفتم بخاطر گرانی مرگ برگرانی این همه گرانی فشار برمردم خدا به دادمان برس
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۶:۳۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
علت گرانی پیاز و سیب زمینی چیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
دیگه مردم خسته شده از گرونی
Iran (Islamic Republic of)
فائزه
۱۶:۰۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
مرگ بر گرانی
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۶:۰۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
خدایا دیگه خسته شدیم تا کی این همه رنج بکشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
بابا چرا هیچ کسی صدای مارو نمی شنوه واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
آره واقعا چرا ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
اشتباه نکردین؟؟
پیاز و گوجه و سیب زمینی قبل از سیل هم گرون شده بودا؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
مگر قیمت گوجه و تخم مرغ و چیزهای دیگه که باارز بالارفته کم شده که برای جلو گیری از ضرر بخواهندصاذر کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
مگه پیاز و گوجه وسیب زمینی گوشت نان هوا آب لبنیات و...نباشه آدم میمیره نخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
اون هوا رو خوب اومدی آنم قطع بشه راحت میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
چه خبره اين همه صادرات کالايي که مردم خودمون بهش نيازدارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
همش صادر میشه میخوای گرون نشه!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۳۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
همه علت گرونی رو میدونن
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۱۳:۳۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
دیگه توان خردن حتی یه دونه پیاز هم نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
علت گرانی ها دولت است
دیگر هیچ علتی وجودندارد
بقیه علت ها بهانه هستند
Germany
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
ملت هم بمیرن از گرسنگی خیالی نیست
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۳:۱۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
متن بهتری نداشتی بنویسی
متنی که هم بالا بودن قیمت ها رو نشون بده هم ...
Iran (Islamic Republic of)
یک پدر سرافکنده در مقابل زن و پچه
۱۳:۲۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
من تازه فهمیدم که حرکت سانتیفیوژها واقعا به نگه داشتن سفره مردم متصل بود
اون موقعی که ستنتیفیوژ ها از کار افتاد سفره ها هم پرکشیدند
کاش سانتیفیوژها برگردند تا سفره های ما هم برگردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
دلال کیست ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
مسعودمعینی
۱۲:۴۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
یعنی برای همه چیز یه دلیل پیدا میکنن...دوروز دیگه میگن آهن آلات و سیمان و مصالح ساختمانی به خاطر دلار گرون شد ولی نمیگن به خاطر اینکه هموطنانمون خانه هاشون خراب شده و بعضی شرکتها میخوان سود خودشون را داشته باشن و سوء استفاده میکنن...فعلا که شرکتها دارن دوباره مجوز افزایش قیمت بالای 15درصد میگیرن...
Germany
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
این گرانی ها باعث شده مردم سر کار باشند
و دستکم از تعداد بیکارها کم شود
-
یک ایرانی
۱۲:۴۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
دلایل گرانی :

1. دولت و مسئولان
2. طمع و سود جویی دلالان
3. هجوم بردن مردم بر ای خرید
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۲:۴۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
جلوی دلالان باید گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
جلو صادرات بی رویه گوجه وپیاز گرفته بشه
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۲:۴۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
این سیل هم تمامی مشکلات و گرانی را تحت الشعاع قراداده ودولت هم که بیخیال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
یعنی قبل از سیلاب قیمت ها خوب بود . الان گران شده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
United States of America
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
خدایا به فریادمون برس
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۲:۱۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
به نظر من قضیه پیاز و سیب زمینی ربط دادن به سیلاب ندارد
-
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
بهتر است پیاز به قیمت پایین قیمتش عرضه شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
جدی میگی؟
Iran (Islamic Republic of)
الف
۱۲:۰۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
علت گرانی فقط بی تدبیری مسولان است و بس/
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۱:۵۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
از خدا می خوام کمکمون کنه خیلی دردناکه هر روز شاهد گرونی هستیم
Germany
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
جای تاسف است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
دلیل گرانی این چند ماه اخیر مسئولان است
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۱۱:۴۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
فقط و فقط بی فکری مسئولین ممیتونه باشه والا خیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
من میگم گرونی پیاز سیب زمینی پیاز گوجه به خاطر همین چندر غاز یکه به حقوق کارگر اضافه کردن .گفتن حالا کارگرها حقوقشون اضافه شده میتونن گوجه سیب ز پیاز بافلان قیمت بخرن.
خوب به حقوقشون اضافه شده دیگه نگرانی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
فقط خدا کمکمون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
دیگه هیچ چیز درست نخواهد شد!دیگه از هیچ کس هیچ انتظاری نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
عامل اصلی گرانی برخی مسولان هست،اگرشخص وزیر کشاورزی ومسئولان ستادتنظیم بازار وتعزیرات وسازمان حمایت که چهارَضلع اصلی در نظارت وسیاستگذاری وحمایت وبرنامه ریزی هستند به معنای واقعی دراین موارد به نحو احسن و اکمل به وظایف خود عمل می کردند شاهدگرانی های یک سال گذشته تابه امروز درحوزه محصولات کشاورزی(سبزیجات وسیفی جات ومیوه جات) و جولان دلالان و واسطه ها و هرج ومرج درقیمت گذاری و کمبود و نابه سامانی درحوزه توزیع نبودیم،پس ببینید که تمام عواملی ودلایلی که داریم می گوییم برمی گردد به حلقه نبود مدیریت دلسوز و متخصص و کاردان وقوی ونبود وجدان کاری دربرخی ازآنان وبس،باید مسئولین ومدیران وغیرمسئول و بی وجدان را برکنارکنند تامشکل حل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
نون با پیام نمیشه خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
باشگاه خبرنگاران جوان لطفا موضوع گرانی در این اقلام و احیانا موارد دیگر که رانت و سود برخی ها در آن می باشد به جدیت پیگیری کنید .
فقط می تونم بگم باید جلو صادراتی که ارز نمیاره و اگر هم بیاره جیب دلالان رو پر می کنه باید گرفته بشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
وقتوالا هیچ کسی به فکر این مردم نیست هر روز شاهد گرانی هستیم تا کی باید تحمل کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
علت این همه گرانی عدم نظارت و صادرات زیاد می باشد و بس.!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
علت این ها عدم مدیریت صحیح صادرات و واردات است
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
علت اين گراني ها فقط و فقط صادرات بي رويه است و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
کاملا صحیح است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
اینهمه انتقاد ونظر فایده اش چیست جز اینکه با وعده الکی مارو اذیت میکنند
-
محمد
۱۰:۴۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
علت گرانی تمام کالای ایران فقط مسئولان شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
وقتی پدر خانواده کمبود پول جیب خودش را از جیب فرزندانش بخواد تامین کنه و کلاه سر خانواده اش بگذاره دیگه از دیگران نمی توان گله کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
علت همه گرانی ها مسئولان است باید پاسخگو باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
بجای‌این‌ها‌سنگ‌اجر‌می‌خورم‌‌چیزی‌نیست‌که‌ارزون‌باشه‌این‌روز‌ها‌اگرچیزی‌ارزون‌بودهمین‌گوجه‌پیاز‌وسیب‌زمینی‌خیار‌بود‌که‌بالطف‌مسئولین‌هم‌صادرات‌می‌شه‌به‌قول‌خودشان‌تا‌اقتصاد‌بچرخه‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
خود دولت گرونش میکنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
هییییییی روزگار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
خیانت در حق مردم هست تنها یه عده معدود در صادرات سود میکنن در کشاورز و نه کارگر و نه کارمند......................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
علت فقط دولته گران می کند
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۰۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
با نخوردن پیاز که ادم دار فانی رو وداع نمیگه که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
الان همه چیز قیمتاشون شده 2 برابر حاقلش کدومشو نخوریم یا نخریم که درست بشه این حرف واسه دوسالپیش بود که قیمت یه جنس تو یه مقطع زمانی بالا میرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
چه باحال گفتی به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
شما نخور ببینم زنده میمونی همه چی گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
همه چیزه نه فقط پیاز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
جلو صادرات را بگیرید .ای.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
صادرات چه میگن من براشان اسم گزاشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
رای لیستی و تَکراری و انتخاب افراد پولدار و بی درد میشه همین
نگران نباشید
Spain
ایرج
۰۹:۵۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
واقعا جای تاسف است
Spain
علی رضا
۰۹:۵۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
عاملی گرانی گوجه فقط دولت است چرا از 15 فروردین صادرات گوجه را آزاد اعلام کرد فقط بخاطر چند سرمایه دار که بیشتر سود کنند کاری به سایر ملت ندارند که چه بر سرآنها خواهد آمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
چرا کسی نیست قیمتها راکنترل کند؟؟!!! تازه دخالت دولت باعث افزایش قیمت ها میشه؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۴۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
جناب شادلو اصلا این وضعیت آّ وهوا وسیلاب که شما عنوان کردی هیچ ربطی به گرانی پیاز وسیب زمینی وگوجه ندارد به این دلیل
1 این چند محصول در حوزه بارشی نبود واگرهم بود بسیا رکم
2 گرانی این 3 محصول قبل از وضعیت بد آب وهوا وسیلاب بوده
3 علت گرانی صادرات بی رویه وبدون کنترل بیشتر به عراق وافغانستان وغیره است به قیمت دلار به فروش میرسند وبه من ایرانی اهمیتی نمی دهند
.وعدم مدیریت وضعف دستگاه کنترل بازار و جهاد کشاورزی بازرگانی و اتحادیه باغداران به سیلاب وبدی آب وهوا میدهید
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۹:۳۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
سلام به نظر من مقصر عدم نظارت است که الحمدا.. باید قوه قضائیه محکم واردشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
صادراتی که ارز به کشور نمیاره چه سود
فقط داریم ملت رو سختی میدیم وجیب دلالان رو پر می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
ناامیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
الان قیمت گوجه داره بالا می ره
اقایون جلو صادرات رو بگیرید
اول نیاز داخلی رو تامین کنید بعد صادرات
Germany
محیا
۰۹:۲۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
پیاز،سیب زمینی،گوجه و... فراوان است.آنچه ک نیست مدیریت است وبس
من در جنوب کرمان زندگی میکنم قطب کشاورزی سالهای گذشته که قیمت دلار پایین بود با وجود تولید انبوه پیاز و سیب زمینی در کشور.پیاز وارد کشور میکرد و در نتیجه قیمت پیاز اینقدر افت پیدا میکرد که برای کشاورزان برداشت محصول هم به صرفه نبود نهایتا پیاز رو با کیلویی دویست تومن از مردم میخرید و دپو میکرد(خواهش میکنم این جمله رو سرچ کنید"دپوی محصولات کشاورزی در جنوب کرمان")
اما امسال دلار بالا رفته دیگه براشون نمیصرفه پیاز وارد کنن. از طرفی هم هر کی صادر کنه سود میبره.بعد توی این شرایط صادرات پیاز تا الان آزاد بود.

تا وقتی دلار گرونه نباید این محصولات رو صادر کرد .چون خودمون دچار مشکل میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
خدا رو شکر
-
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
دیگه نه گوشتی نه مرغی نه پیازی نه سیب زمینی و نه هیچ چیز دیگ این مردم بدبخت چه باید کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
مرگ بر گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
پیاز و سیب زمینی چه گرون شده وای محروم شدیم از اینا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
همه چی گرونه خوش به حال پولدارها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
اين نتيجه تدبير و اميد آقايونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
خدا کنه مشکلات حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
#گرانی تا کی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
امان از گرانی
Iran (Islamic Republic of)
سراج
۰۸:۳۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
سلام -

.... با توجه به آنکه صادرات اهرم تنظیم بازار محصولات کشاورزی است، از این رو با عادی شدن شرایط باید این ممنوعیت برداشته شود چرا که با فراوانی تولید و ازدیاد عرضه دچار مشکلاتی می‌شویم.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چه مشکلی؟؟ یعنی دیگه نمیتونید قیمتها را نجومی افزایش دهید.!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
کی جلوی صادرات گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
قیمت هراقلام وخوراکی که بالامیرو بخاطر صادرات غیراصولی هست کمرملت بخاطر این وضعیت خم شده فقط مسئولینی که توکارصادرات واردات هستین کمی بفکرباشید نصف مردم ایران وضع مالی خوبی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
واقعا جای تاسفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
ادامه بدهید گرونی هارو ببینیم تا کی ادامه دارد
Germany
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
علت گرانی فقط سوء مدیریت است بهانه جویی دیگر بس است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
مرگ بر گرانی
۱۲
آخرین اخبار