پیکر نخستین مرمت کار آثار هنری به خانه ابدی بدرقه شد

پیکر فرزین بنکدار با حضور هنرمندان تجسمی امروز صبح از مقابل موزه هنر‌های معاصر تشییع و به سمت خانه ابدی بدرقه شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تشییع پیکر فرزین بنکدار کارشناس مرمت کار آثار هنری باحضور هادی مظفری مدیرکل هنر‌های تجسمی، احسان آقایی رئیس موزه هنر‌های معاصر و جمعی از هنرمندان و اهالی تجسمی از مقابل موزه هنر‌های معاصر تهران برگزار شد.

آقایی رئیس موزه هنر‌های معاصر تهران در این مراسم طی ایراد سخنانی اظهار کرد: معمولا در چنین مراسم هایی از محاسن فرد مرحوم سخن می‌گویند که اتفاقا سنت پسندیده‌ای است، اما در مورد مرحوم بنکدار اینگونه نیست که بخواهیم فقط در این مراسم از محاسن آنها بگوییم.

وی افزود: استاد بنکدار نخستین مرمت کارآثار مدرن و معاصر در ایران بودند، سال‌ها قبل که اسناد آثار موزه را بررسی می‌کردم کمتر کار‌هایی بود که امضای استاد بنکدار به عنوان کارشناس زیر آن‌ها نباشد.

آقایی تصریح کرد: همکاری با فرزین بنکدار برای من افتخار بزرگی بود، آخرین روزی که او را دیدم ۲۷ اسفند سال گذشته بود که علی رغم بیماری به موزه آمده بود و روی یکی از آثار کار می کرد.

در ادامه کورش انقالی از دوستان قدیمی این هنرمند خطاب به حاضرین گفت: انسان با افراد بسیاری نشست و برخاست دارد، اما به سادگی نمی توان همه را دوست خواند، فرزین بنکدار دوست من بود و سال‌ها با یکدیگر ارتباط صمیمی داشتیم.

وی افزود: فرزین در عمل، سیره زندگی و بده بستان با دیگران درویش بود، جایی که فرزین حضور داشت سراسر عشق بود و عقل جایگاهی نداشت، مطمئن هستم که الان از همه زمان‌ها خوشحال‌تر است، زیرا به عشق ابدی خود رسیده است.

این هنرمند پیشکسوت تاکید کرد: ما امروز برای عزای فرزین به اینجا نیامده ایم بلکه آمده ایم تا جایگاه او را بزرگ و گرامی بداریم.

در ادامه غلامرضا نامی از کارشناسان هنری و همکاران قدیمی مرحوم بنکدار در سخنانی اظهار کرد: متاسفم جایی سخن می گویم که فرزین خوابیده و نمیتواند بلند شود، مدتی پس از اینکه بیمار شد عدم توانایی برای کار را اعلام و در نتیجه از وزارت ارشاد اخراج شد، اما زمان دکتر سمیع آذر که بازگشت مجدد به موزه به او پیشنهاد شد اشک در چشمانش حلقه بست و از آن به بعد هم مانند سابق با عشق کار کرد. او بهترین مرمت کار آثار هنری بود.

در ادامه هادی مظفری مدیرکل هنر‌های تجسمی ضایعه درگذشت این هنرمند که از کارمندان رسمی موزه هنر‌های معاصر بود را به جامعه تجسمی تسلیت گفت.

در نهایت پیکر مرحوم بنکدار بر روی دوش فرزندان و هنرمندان به سوی قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه شد.

گفتنی است فرزین بنکدار که متولد ۱۳۲۷ و از اساتید تجسمی و نخستین مرمت کار آثار هنری بود روز پنجشنبه ۱۵ فروردین ۹۸ دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار