افزون بر ۹۰۰ میلیون مترمکعب آب از سد‌های استان به دریاچه ارومیه رها شده است

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت:افزون بر ۹۰۰ میلیون مترمکعب آب از سد‌های استان به دریاچه ارومیه رها شده است.

فرهاد سرخوش رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،گفت: از آبان ماه سال گذشته تاکنون در سه مرحله در مجموع بیش از ۹۰۰ میلیون مترمکعب آب از چهار سد شهید کاظمی بوکان، شهرچایی ارومیه، مهاباد و زولای سلماس به دریاچه ارومیه رها سازی شده است.
 
وی با بیان اینکه از سال گذشته در سه مرحله و در ماه‌های آبان، بهمن و اسفند ماه سال گذشته آب سد‌های استان به دریاچه ارومیه رها سازی شده است، ادامه داد: بیشترین میزان آب رها سازی به میزان ۷۰۰ میلیون مترمکعب از سد شهید کاظمی بوکان بوده است.
 
سرخوش با اشاره به حجم آب موجود در دریاچه ارومیه نیز گفت: بیش از سه میلیارد و ۲۴۰ میلیون متر مکعب آب دریاچه ارومیه وجود دارد که نسبت به مدت زمان سال گذشته، یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب آن افزایش پیدا کرده است.
 
رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه اظهار امیدواری کرد: تا پایان فروردین ماه امسال حجم دریاچه ارومیه به بیش از سه و نیم میلیارد متر مکعب برسد.
 
انتهای پیام/م
 

رها سازی آب به سمت دریاچه ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.