آمادگی لازم شهرداری آبادان برای مقابله با سیل احتمالی

شهردار آبادان گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته، شهرداری آبادان آمادگی لازم برای مقابله با سیل احتمالی را دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حسین حمیدپور شهردار آبادان شامگاه گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با اقداماتی که از سوی شهرداری آبادان در مجاورت رودخانه‌های اروند صغیر و بهمنشیر صورت گرفت از پنجم فروردین ماه موفق به کنترل سیلاب در آبادان شدیم.

وی با اشاره به تخریب سیل بند‌ها در اروند صغیر افزود: شدت آب بخشی از سیل بند‌ها در اروند صغیر را تخریب کرد که با درایت کارکنان شهرداری کاری که در ۱۰ روز می‌توانست صورت گیرد در کمتر از ۱۲ ساعت انجام شد و سیل بند‌ها ترمیم شدند.

شهردار آبادان ادامه داد: البته برای ایجاد سیل بند در اروند صغیر مشارکت نیرو‌های مردمی و بسیجی سرعت کار را افزایش داد.

حمید پوربا اشاره به کمبود امکانات در این شهرداری گفت:محدودیت‌های زیادی برای کنترل سیلاب داشتیم و در روز نخست بحران آب کار را با هشت کمپرسی، سه لودر و یک بیل مکانیکی آغاز کردیم.

وی افزود: مجبور بودیم نیرو‌های خود را در ایام نوروز به دو ستاد بحران و ستاد نوروزی تقسیم کنیم تا شرایط برای میهمانان نوروزی مهیا باشد.

شهردار آبادان گفت: در این ایام سه کمپ نوروزی، سالن ۱۷ شهریور آبادان، نمایشگاه دائمی منطقه آزاد اروند، سالن کوثر و سالن شهدای شهرداری را مهیا اسکان مهیمانان نوروزی کردیم تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرند.

حمید پورادامه داد: با تمام امکانات اندکی که داشتیم سعی کردیم به شرایط خرمشهر و دارخوین نیز کمک برسانیم به گونه‌ای که سه شبانه روز مدیران شهرداری با اعزام چند دستگاه ماشین آلات در دارخوین مشغول خدمت رسانی شدند.

وی افزود: با طغیان آب در رودخانه کارون و سر ریز شدن آن به تالاب شادگان، امکان نفوذ آب در جاده قفاس آبادان وجود دارد و شهرداری برای مقابله با سیلاب احتمالی بیش از هشت کیلومتر در این جاده سیل بند ایجاد می‌کند.

شهردار آبادان از پل ایستگاه هفت، پل سوم، جمشیدآباد، بهمن ۲۵ تا ۴۵ و ذوالفقار ۶۰ به عنوان نقاط آسیب پذیر شهر آبادان نام برد و گفت: در نشستی که با مدیران نواحی و شهرداران مناطق سه گانه شهرداری داشتیم مقرر شد تا با بهره گیری از تمام تجهیزات و امکانات موجود در این مناطق ضمن ایجاد سد‌های خاکی جدید در جهت تقویت و اصلاح سیل بند‌هایی که پیشتر ایجاد شده بود، نیز اقدام شود.

حمیدپور افزود: رودخانه بهمنشیر دارای ۴۵ نهر می‌باشد که ۳۰ نهر کاربری دفع آب‌های سطحی داشتند کاملا بسته شد و ۱۵ نهر دیگر کاربری فاضلاب دارد که در صورت بالا آمدن دبی رودخانه توسط گونی‌های خاک آماده شده، به طور سریع بسته می‌شوند.

وی گفت: همچنین در ۶ نقطه از شهر که در مجاورت رودخانه‌های اروند و بهمنشیر هستند شهرداری آبادان در حال احداث سیل بندی می‌باشد تا شهر با کمترین تهدید سیلاب مواجه شود.

شهردار آبادان افزود: نفوذ آب به زیرساخت‌های شهری، شهرداری آبادان با ضرر ۲۰۰ میلیارد ریالی مواجه کرد که امیدواریم وزارت کشور در رفع آن ما را یاری کند.

حمیدپورگفت: از ابتدای نوروز و پیش از دستور ریاست جمهوری تمامی مرخصی‌های مدیران شهرداری آبادان لغو شد و تا پایان بحران فعلی این روند ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام / د

آمادگی شهرداری برای مقابله با سیل  

برچسب ها: سیلاب ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.