۵۰ میلیارد تومان برای بازسازی پل‌های کهگیلویه و بویراحمد نیاز است

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سیل‌های اخیر ۱۹۲ دستگاه پل با دهانه یک تا ۲۰ متر و ۲۲ پل بالای ۲۰ متر خسارت دید که طبق برآورد‌ها ۵۰ میلیارد تومان برای بازسازی آن‌ها نیاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، سید عبدالمجید نژادصفوی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس آخرین گزارشات، ۱۹۲ دستگاه پل با دهانه یک تا ۲۰ متر و ۲۲ پل بالای ۲۰ متر در سیل‌های اخیر خسارت دید که طبق برآورد‌ها ۵۰ میلیارد تومان برای بازسازی آن‌ها نیاز است.

وی افزود: در سیل‌های اخیر به ۱۱۶۰ کیلومتر از راه‌های استان خسارت وارد شد که بیشترین خسارت در حوزه راه‌های روستایی است و بسیاری از محور‌های ما هم به علت کوهستانی بودن مستعد هستند که در چنین حوادثی دچار آسیب شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان به دلیل همجواری با استان‌های بزرگ به عنوان کریدور جنوب به شمال می‌تواند نقش اساسی در هدایت ترافیک ملی داشته باشد و باید مورد توجه قرار گیرد.

نژادصفوی به محور پاتاوه_ دهدشت اشاره داشت و بیان کرد: این پروژه باید به عنوان یکی از پروژه‌های مهم و اولویت‌دار مورد توجه وزارت راه باشد تا زودتر به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه در مناطقی مانند زیلایی شهرستان بویراحمد طی کردن مسیر چهار کیلومتری با ماشین شاسی‌دار بیش از چهار ساعت و نیم طول می‌کشد، گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت راه و دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری برای ساماندهی جاده ارتباطی این منطقه منعقد شد که کار خوب پیش رفت، اما متأسفانه تزریق مالی به خوبی انجام نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه این استان در زمینه راهسازی نیازمند توجه ویژه دولت است، ابراز کرد: برای کاهش هزینه سفر و زمان باید توسعه راه‌ها مد نظر باشد.

نژادصفوی با بیان اینکه بخش خصوصی با کمترین توقع در هنگام وقوع سیل پای کار آمدند، ادامه داد: کمربندی یاسوج بیشترین تلفات جانی را دارد که باید با دستور ویژه وزیر ایمن‌سازی شود.

وی عنوان کرد: پل اول بشار یاسوج بیش از ۴۰ سال عمر دارد و نیاز است در مورد این پل تصمیمات لازم اندیشیده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کهیگلویه و بویراحمد گفت: از ۶ هزار کیلومتر راه کهگیلویه و بویراحمد ۴۳۰۰ کیلومتر روستایی و کمتر از ۱۴۰ کیلومتر ۴ خطه است که برای چهارخطه کردن جاده‌های اصلی این استان انتظار می‌رود وزارت راه و شهرسازی نگاه ویژه داشته باشد.

انتهای پیام/غ

باز سازی راههای استان

 

برچسب ها: وضعیت راه ها ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.