اختصاص بیش از ۶۹ میلیارد ریال اعتبار برای شبکه‌های آب و فاضلاب شهر خوی در سال ۹۸

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی گفت:در سال ۹۸ بیش از ۶۹ میلیارد ریال اعتبار برای شبکه‌های آب و فاضلاب شهر خوی هزینه می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،سلطانعلی ولیزاده ، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی از توسعه و اصلاح نزدیک به ۲۴ کیلومتر شبکه آب و فاضلاب و خطوط انتقال در طول سال ۹۸ خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه بیش از ۶۹ میلیارد ریال هزینه می شود.

ولیزاده با اشاره به مشقت‌ها و هزینه‌های بالای، ایجاد شبکه‌های فاضلاب گفت: در سنوات گذشته بیش از ۳۳۰ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی شبکه فاضلاب در شهر خوی به مرحله اجرا در آمده و یک باب تصفیه خانه با دو مدول در حال بهره برداری و یک مدول در دست ساخت (نزدیک به ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی) که گام مناسبی در جهت تامین منافع بهداشتی شهر بوده است انجام شده است.
 
وی اضافه کرد: طبق برنامه در سالجاری ۱۲.۸۵ کیلومتر شبکه فاضلاب وبا اعتبار ۴۵ میلیارد و ۵۸۵ میلیون ریال اجرا و مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب به بهره برداری خواهد رسید.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی گفت: با توجه به توسعه محدوده شهری و افزایش ساخت و ساز و تراکم بالای جمعیتی و ضرورت توسعه شبکه، بخشی از خطوط آبرسانی موجود نیز به لحاظ قدمت و فرسودگی نیاز به اصلاح و بازسازی دارد.

ولیزاده اضافه کرد: در همین راستا توسعه و اصلاح بیش از ۱۱ کیلومتر از شبکه توزیع با اعتبار ۲۴ میلیارد و ۶۲ میلیون ریال در شهر خوی از دیگر برنامه‌های پیش روی شرکت آب و فاضلاب خوی در سال ۹۸ می‌باشد.
 
ولیزاده  گفت: با توجه به اینکه حدود ۳۰ درصد شبکه توزیع آب شرب در سطح شهر فرسوده است باید با برنامه‌ریزی جامع و مدون به سمت اصلاح شبکه‌های فرسوده حرکت کنیم.
 
انتهای پیام/م
 

توسعه شبکه آب و فاضلاب خوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.