مسدود بودن مسیل‌ها تهدیدی برای شرق کرمان

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت:به دلیل مسدود بودن مسیل‌ها وکم کاری آب منطقه‌ای استان با بارش شدید باران سیلاب شرق کرمان را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حبیب الله نیکزادی پناه نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی  امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ریگان با اشاره به اینکه منابع آب استان در شرق کرمان بسیار کوتاهی کرده است گفت: به دلیل شن گرفتگی مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها سیلاب شرق استان را تهدید و در صورت سیلابی شدن شرق استان خسارت زیادی خواهد دید.

وی افزود: طی چندین سال تذکراتی به شرکت آب منطقه‌ای استان مبنی بر ساماندهی مسیر رودخانه داده شده است، اما به شرق استان هیچ توجهی ندارند.

نماینده مردم  شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:  احداث سد و مدیریت نشدن سد نسا باعث تبخیر آب زیاد این سد شده که این امر عامل نابودی کشاورزی در شرق استان  است.

نیکزادی پناه افزود:  به دلیل سو مدیریت آب منطقه‌ای استان سال‌ها در شرق استان میلیون‌ها دلار خسارت وضرر می‌بینیم.

وی با اشاره به زنگ خطر خسارت سیلاب در شرق استان عنوان کرد:  اگر خسارت به شهرستان‌های شرقی در اثر سیلاب وارد شود مقصر اصلی وزارت نیرو است.

فرماندار ریگان در این جلسه با اشاره به اینکه امسال در ایام نوروز بیش از ۳۰۰ هزار گردشگر ومسافر نوروزی از جاذبه‌های شهرستان دیدند نمودند رشد مسافران را ۵۰ درصد عنوان کرد.

امین باقری افزود:  برای رفاه حال مسافران وگردشگران نوروزی اقامتگا‌ها ومحل اسکان مسافران در این شهرستان دو برابر افزایش یافت.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه در ایام نوروز دو روز طوفانی در این شهرستان داشتیم و  ۱۴۳ مسافر گرفتار در گرد وغبار امداد رسانی شدند.

امام جمعه شهرستان ریگان گفت: مردم شهرستان کمک‌های خود را جهت یاری رساندن به سیل زدگان به مراکز جمع آوری اهدا نمایند.

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی با اشاره به سال رونق تولید بیان داشت: برای اشتغال جوانان در این شهرستان تلاش کنیم.

وی بیان داشت: در کنار کار‌های اقتصادی پیوست فرهنگی نیز داشته باشیم.

انتهای پیام/ی

خطر سیل ریگان را تهدید می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار