جمع آوری کمک های مردمی به سیل زدگان از طریق هلال احمر و کمیته امداد

مسئول روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه: کمکهای مردمی به سیل زدگان تنها از طریق هلال احمر و کمیته امداد جمع آوری شود.

جمع آوری کمک های مردمی به سیل زدگان از طریق هلال احمر و کمیته امدادبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،مهدی قنادی مسئول روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران بااشاره به وقوع سیلاب در تعدادی از استان های کشور و لزوم کمک رسانی به هموطنان آسیب دیده از این بحران، اظهار کرد: در این راستا گروهی از اشخاص یا موسسات با تبلیغات و معرفی شماره حساب، مردم را به واریز کمک های نقدی به حساب های بانکی تشویق و ترغیب می کنند.

وی افزود: حسب گزارش‌های واصله و بنا بر به تجارب گذشته به ویژه در زلزله سال ۹۶ازگله کرمانشاه، ممکن است در نحوه مصرف مبالغ یا اموال جمع آوری شده از سیاست‌های کلی دولت که مبتنی بر نیاز سنجی و اختصاص وجوه به بخش‌‌های ضروری تر حسب برآوردهای کارشناسی است بعضا متابعت ننمایند.

مسئول روابط عمومی دادسرای کرمانشاه اضافه کرد: باتوجه به اینکه این امر موجب تضییع اموال عمومی یا تخطی از حدود اجازه اولیه‌ای اهدا کننده کمک‌های نقدی می تواند باشد، از همین روی و با توجه به ماده ۲۴ آیین‌نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور که مسئولیت جذب، هدایت و توزیع امکانات و کمک‌های غیر دولتی داخلی و خارجی اعم از منقول و غیرمنقول و وجوه نقدی را برعهده جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نهاده است و هرگونه دخل و تصرف، استفاده، توزیع و تصاحب کمک های یاد شده، توسط اشخاص حقیقی و حقوقی ممنوع اعلام نموده است بدین سان؛ مقرر است کلیه افراد و موسساتی که قصد کمک به سیل‌زدگان را دارند صرفاً به هلال احمر وکمیته امداد امام خمینی رحمت الله علیه مراجعه نمایند.

وی درخصوص وظایف هلال احمر هم در این رابطه تاکید کرد: این نهاد باید به موسسات و سازمان‌های مردم نهاد سفارش کند تا در تبلیغات و اطلاع رسانی ها شماره حسابهای مورد نظر همکاری با جمعیت هلال احمر را قید کنند.

قنادی همچنین افزود: گزارش هفتگی میزان مبالغ جمع آوری شده و نحوه مصرف مبالغ باید به دادسرا ارسال و از سوی دیگر برای عموم مردم اطلاع رسانی و شفاف سازی شود.

وی متذکر شد: تهیه و توزیع هرگونه کالا و خدمات در چارچوب نیازهای تعیین شده، با هماهنگی مرکز عملیات اضطراری(EOC) و معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان صورت گیرد.

این مسئول در پایان یادآورشد: در این راستا به لحاظ پیشگیری از وقوع جرائم و ضرورت ساماندهی دقیق کمک‌های مردمی و پاسخگویی به مردم عزیز کشور هر گونه جمع‌آوری کمک‌های مردمی جز از طریق حسابهای رسمی جمعیت هلال احمر و کمیته امداد ممنوع بوده و با آن برخورد قانونی به عمل خواهد آمد نهادها و موسسات که قصد جمع‌آوری کمک‌های مردمی را دارند صرفاً می‌توانند با هماهنگی هلال احمر اقدام نمایند.

 انتهای پیام /ا

کمک‌های مردمی با هماهنگی هلال احمر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
بهنام حیدری
۱۳:۳۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام .
تعداد زیادی لباس نو دارم میخوام کمک کنم به سیلزده های عزیز لطفا راهنمایی کنید به کجا باید مراجعه کنم
United States of America
بهرام یارعلی
۲۱:۲۷ ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
با سلام و خسته نباشید در شهر آق قلا اجاره نشین بودم خانه کشی کردم ب خونه پدر زنم از شما ها عزیزان کمک می خوام