معاون امور دهیاری‌های کشور:

اجرا طرح دهیار داوطلب امداد در مناطق سیل زده

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: طرح دهیاران داوطلب امداد با رویکرد بهره‌گیری از ظرفیت دهیاری‌های داوطلب به استانداری استان‌های معین این مناطق اعلام می‌شود.

اجرا طرح دهیار داوطلب امداد در مناطق سیل زده نهاوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سعیدرضا جندقیان بیدگلی معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بیان کرد: طرح دهیاران داوطلب امداد در راستای اجرای وظایف نهاد دهیاری در زمینه صیانت از روستا در مقابل سوانح و حوادث طبیعی، همکاری با واحد‌های امدادرسان در هنگام وقوع حوادث و سوانح غیرمترقبه و بلایای طبیعی و جایگاه و نقش دهیاران در مدیریت بحران روستا تدوین شده است.

وی افزود: با توجه به تفاهم‌نامه منعقده سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر مبنی بر تعیین دهیاران به عنوان نیروی داوطلب، طرح دهیاران داوطلب امداد به منظور بهره‌گیری از ظرفیت دهیاری‌ها در امدادرسانی، همیاری و مشارکت در ارائه خدمات به ساکنین مناطق روستایی متاثر از مدیریت بحران تدوین شده است.

جندقیان در ادامه اهداف این طرح را تقویت روحیه مشارکت، تعامل و همیاری در دهیاری‌ها، کمک به ساکنین مناطق روستایی متاثر از حوادث و سوانح غیرمترقبه و بلایای طبیعی، هم‌افزایی امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی دهیاری‌ها در مواقع بحرانی و انتقال تجارب مدیریت بحران به سایر دهیاری‌ها و کسب آموزش‌های مبتنی بر محیط؛ عنوان نمود.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور  در زمینه روش انجام طرح دهیاران داوطلب امداد، گفت: مناطق حادثه‌دیده و نیازمند امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی سایر دهیاری‌ها توسط معاونت امور دهیاری‌ها با همکاری استان آسیب‌دیده شناسایی و استان‌های معین با احتساب شاخص‌هایی مانند؛ فاصله، امکانات و تجهیزات، دسترسی و ... با هماهنگی مراجع مربوطه معین و در ادامه دهیاران داوطلب امداد از سوی استان‌های معین و امکانات و تجهیزات دراختیار و مورد نیاز نقاط هدف توسط استان معین شناسایی می‌شوند.

جندقیان سایر مراحل روش انجام این طرح را هماهنگی برای اعزام و استقرار دهیاران داوطلب امداد و ارسال تجهیزات مورد نیاز در مناطق هدف با همکاری معاونت امور دهیاری‌ها و استان‌های هدف و معین، مستندسازی اقدامات گروه‌های امدادی اعزامی و همکاری با دستگاه‌های مربوطه برای کمک به جمع‌آوری مساعدت‌های مردمی ذکر نمود.

وی همچنین اضافه کرد: تیم اعزامی داوطلب با هماهنگی دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری هدف و تحت مدیریت ستاد مدیریت بحران استان هدف انجام وظیفه می‌نماید.

جندقیان در خاتمه ابراز امیدواری نمود که با توجه استانداری استان‌های معین مناطق سیل زده به این موضوع و اعزام دهیاران داوطلب و توانمند به همراه تجهیزات و ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی در اختیار در قالب تیم‌های امدادی، سازماندهی و تجهیز شده به روستا‌های سیل‌زده، زمینه کمک دهیاران در زمینه مدیریت بحران در این مناطق فراهم شود.

انتهای پیام/س

طرح دهیار داوطلب امداد در مناطق سیل زده اجرا می‌شود

 

برچسب ها: سیل ، فرمانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.