افزایش آمار قربانیان سیلاب های اخیر افغانستان به 108 کشته و 48 زخمی

وزارت دولت افغانستان در امور رسیدگی به حوادث در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که بر اثر جاری شدن سیل در 12 ولایت این کشور، 108 تن جان باخته و 48 تن زخمی شده‌اند.

افزایش آمار قربانیان سیلاب های اخیر افغانستان به 108 کشته و 48 زخمیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، افغانستان در هفته‌های اخیر شاهد بارش‌های شدید باران در مناطق شمالی و غربی خود بوده و از خطرات و خسارت‌های سیل در امان نبود به‌طوریکه در مناطق شمالی و غربی افغانستان مانند مزارشریف و هرات، سیل ویرانگر قربانی‌های زیادی را گرفت و خانه‌های بیشماری را تخریب کرد.

از ابتدای سال 1398 تاکنون پدیده سیل در کشورهایی مانند ایران، تاجیکستان و افغانستان به‌وقوع پیوسته است. وقوع این پدیده ویرانی‌های زیادی را تاکنون برجای گذاشته و منجر به ایجاد خسارات فراوانی به مردم شده است.

بر اساس گزارش منابع رسمی افغانستان، نزدیک به 23 ولایت این کشور شاهد سرازیرشدن سیلاب‌ها بوده که در 13 ولایت تلفات و خسارات مالی و جانی برجای گذاشته است.

وزارت دولت افغانستان در امور رسیدگی به حوادث در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که بر اثر جاری شدن سیل در 12 ولایت این کشور، 108 تن جان باخته و 48 تن زخمی شده‌اند.

این وزارت، همچنین گفت که بر اثر سرازیر شدن سیلاب در هفته‌های اخیر، 108 تن کشته، 13 تن مفقود، 48 تن زخمی شده‌اند و 3005 باب منزل مسکونی به صورت کلی و 8892 باب دیگر به صورت قسمی خراب شده است.

این رویدادها در ولایت‌های بدخشان، تخار، هرات، فاریاب، بادغیس، بلخ، جوزجان، سمنگان، بغلان، سرپل، کنر، نورستان و غور از 8 حمل/فروردین بدین سو، به وقوع پیوسته است.

وزارت دولت افغانستان در امور رسیدگی به حوادث همچنین اعلام کرد که بر اثر این سیلاب‌ها ۱ مسجد، ۲ مدرسه، ۴۷ پل، ۲۲۴ کیلومتر جاده تخریب و ۸۹۶۶ راس حیوان نیز تلف شده‌است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار