برپایی مراسم یادبود جمشید مشایخی با حضور گسترده مردم

مراسم یادبود جمشید مشایخی با حضور جمع زیادی از مردم در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم ترحیم جمشید مشایخی امروز عصر ۲۰ فروردین‌ماه، در مسجد جامع شهرک غرب با حضور خانواده این هنرمند پیشکسوت و مسئولان و هنرمندان درحالی برگزار شد که جمع زیادی از مردم نیز در مقابل این مسجد حضور داشتند.

برپایی مراسم یادبود جمشید مشایخی با حضور گسترده مردم

محمود واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری به نمایندگی از حسن روحانی، علی اکبرصالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی حیدریان رئیس سابق سازمان سینمایی، محمدرضا عارف نماینده مجلس، بهمن فرمان‌آرا، قطب الدین صادقی، منوچهر شاهسواری، محمدرضا طالقانی رییس اسبق فدراسیون کشتی، ناصر ممدوح، عبدالرضا اکبری، رضا بابک، داریوش اسدزاده، محمد اصفهانی، رضا راد، کتایون ریاحی، احترام برومند، کمند امیرسلیمانی، شبنم قلی‌خانی، شهره سلطانی، لاله اسکندری، همایون ارشادی، محمد حسین لطیفی، پژمان جمشیدی، ایرج نوذری، سعید سهیلی، ابوالفضل پورعرب، مرجانه گلچین، ایرج راد، عادل فردوسی‌پور، پوری بنایی، داریوش ارجمند، بهمن مفید و... از چهره‌های حاضر در برنامه بودند.

برپایی مراسم یادبود جمشید مشایخی با حضور گسترده مردم

پس از قرائت آیاتی چند از قرآن کریم، قاسم رفعتی ابیاتی را به آواز به یاد جمشید مشایخی خواند. از نکاتی که در برگزاری این مراسم وجود داشت، این است که در هنگام خروج به هر یک از افراد حاضر در این مراسم به یادگار یک گل سرخ اهدا می‌شد.

احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در سخنانی در این مراسم به راز ماندگاری این هنرمند فقید اشاره کرد و گفت: آقای مشایخی با فرهنگ این سرزمین یگانه شده بود؛ او تنها در عرصه تصویر یا تئاتر و سینما و تلویزیون خلاصه نمی‌شد. او در همه ابعاد و عرصه‌های اجتماع و فرهنگ حضور چشمگیر داشت. او پیوسته به جهان سینما، تاریخ و فرهنگ ایران نگاه داشت. آقای مشایخی مانند یک دانشجوی ادبیات و تاریخ پرسشگری می‌کرد.

او در ادامه به یادداشت‌هایی که از جمشید مشایخی به یادگار مانده است، اشاره کرد و افزود: وقتی در کنار خانواده او یادداشت‌های این هنرمند را مرور می‌کردیم، جملاتی از شاعران و بزرگان را با قلمی خوش یادداشت کرده بود. او شعری از ابتهاج را به صورت دیگری نوشته بود و ما تصمیم گرفتیم همان را برای آگهی مراسم او چاپ کنیم، اما بحث این بود که همان صورت که ابتهاج آن را سروده بنویسیم یا به سبکی که مرحوم مشایخی نوشته است.

برپایی مراسم یادبود جمشید مشایخی با حضور گسترده مردم

مسجد جامعی ادامه داد: جمشید مشایخی می‌گفت" علی حاتمی سعدی سینمای ایران است" و کسی می‌تواند این جمله را بگوید که سعدی را می‌شناسد.

وی افزود: او کاملاً یک شخصیت اخلاقی بود و برای کاهش آلام مردمان از خودش مایه می‌گذاشت و در مجالسی حاضر شد که شاید بگوییم متناسب با جایگاه او نبود یا در فیلم‌هایی بازی کرد تا یک جوان را تشویق به ادامه فعالیت کند.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: او به نقش‌ها جان و جلوه می‌داد و آن را الگو دیگران می‌کرد و از ظرفیت‌های سینمای ایران آگاه بود و فیلم را به نام خود می‌کرد. امثال مشایخی‌ها، سینمای ایران را به جامعه جهانی شناساندند.

برپایی مراسم یادبود جمشید مشایخی با حضور گسترده مردم

حجت الاسلام دانشمند نیز به احترام جمشید مشایخی به صورت ایستاده سخنرانی کرد و توضیحاتی را درباره آیه "انا لله و انا الیه راجعون" بیان کرد و گفت: هنرمند کسی است که فروشی نباشد و جمشید مشایخی این‌گونه بود.

گفتنی است؛ جمشید مشایخی شامگاه ۱۳ فروردین ماه از دنیا رفت.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار