شرکت ۵۲ نفر از کشورهای اسلامی، در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه طلاب

رییس ستاد برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریمِ ویژه طلاب علوم دینی بیان کرد: در دوره مقدماتی، تعداد ۲۳۴ نفر از ۵۲ کشور دنیا به صورت مجازی در این مسابقه شرکت کردند.

شرکت ۵۲ نفر از کشورهای اسلامی، در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه طلاببه گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین اسدی در نشست خبری که امروز در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قم، برگزار شد، عنوان کرد: مسابقات بین المللی قرآن کریم ویژه طلاب علوم دینی، با ابتکار سازمان اوقاف، حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی العالمیه شکل گرفته است، چراکه قرآن در وحدت بخشی و هم گرایی بین مسلمین، مهم‌ترین و قابل اعتمادترین عامل است، بنابراین قرآن، به عنوان محور این مسابقات قرار گرفت.

وی گفت: مخاطبان این مسابقه بین‌المللی قرآنی، از قشر تأثیرگذار جامعه یعنی طلاب هستند، و ازحیث محتوا، رشته‌ها و کیفیت برگزاری نیز، با دیگر مسابقات قرآنی تفاوت داشته و ویژگی‌های خاص خود را دارد تا خروجی آن متناسب با رسالت‌های حوزه‌های علمیه باشد.

رئیس ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه طلاب علوم دینی افزود: هم اکنون مجموعه‌ای از مسابقات بین المللی در ایران در حال برگزاری است و از امروز مسابقات بین‌المللی قرآن در بخش دانش آموزان، بزرگسالان، بانوان و نابینایان در تهران آغاز شده و تا ۲۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت، یکی از این مسابقات پنجگانه در استان قم، ویژه طلاب علوم دینی در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.

اسدی با تاکید بر اینکه در این دوره از مسابقات، شاهد افزایش تعداد شرکت کنندگان هستیم، بیان کرد: در دوره مقدماتی، تعداد ۲۳۴ نفر از ۵۲ کشور دنیا به صورت مجازی در این مسابقه شرکت کردند که از این تعداد تنها ۵۲ نفر از ۳۳ ملیت برای شرکت در مرحله نهایی و نیمه نهایی از روز دوشنبه (۲۰ فروردین ۹۸) در ایران حضور پیدا خواهند کرد.

وی افزود: اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه طلاب حوزه‌های علمیه، روز شنبه (۲۴ فروردین ۹۸)، در سالن همایش‌های پیامبر اعظم (ص) مدرسه علمیه امام کاظم (ع)، با حضور علما، مسئولین امر و اقشار مختلف جامعه برگزار خواهد شد، سخنران ویژه این مراسم نیز، آیت الله مکارم شیرازی است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: قرآن ، مسابقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.