احتمال نخست‌وزیر ماندن نتانیاهو با بُرد ناپلئونی در انتخابات

شمارش اولیه آراء انتخابات رژیم صهیونیستی از پیشتازی حزب نتانیاهو و احتمال نخست‌وزیر شدن مجدد او حکایت دارد.

احتمال نخست‌وزیر ماندن نتانیاهو قوت گرفت | رقابت تنگاتنگ لیکود با ائتلاف آبی و سفید در انتخابات سراسری رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از هاآرتص، شمارش اولیه قریب به ۹۷ درصد از آراء انتخابات سراسری رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که حزب راستگرای لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» و رقیب اصلی آن یعنی ائتلاف آبی و سفید به رهبری «بنی گانتز» رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی هر دو ۳۵ کرسی در کنست (پارلمان) این رژیم به دست آورده‌اند.

از سوی دیگر، برخی منابع خبری نیز بر اساس آخرین نتایج شمارش آرا اعلام کرده‌اند که حزب نتانیاهو ۳۷ کرسی را تصاحب کرده و ائتلاف آبی و سفید نیز تا این لحظه با کسب ۳۶ کرسی در جایگاه دوم قرار دارد.

با این حال، در حالیکه هنوز نتیجه قطعی انتخابات اعلام نشده، اکثر رسانه‌های خبری در داخل و خارج از سرزمین‌های اشغالی با توجه به آراء بیشتر احزاب راستگرا در این انتخابات، از پیروزی نتانیاهو بر بنی‌گانتز و اینکه او احتمالاً برای پنجمین دوره در سمتش باقی خواهد ماند، سخن می‌گویند.

این در حالیست که نتایج نظرسنجی‌هایی که شب گذشته همزمان با برگزاری انتخابات در داخل شعب رای انجام می‌شد حاکی از پیروزی ائتلافِ تحت رهبری بنی‌گانتز بود و وی پس از اطلاع از نتایج اولیه انتخابات، در حضور هواداران خود اعلام پیروزی کرد.

احتمال نخست‌وزیر ماندن نتانیاهو با بُرد ناپلئونی در انتخابات

اما آنچه که مُسَلم است این است که نتانیاهو یا گانتز هیچکدام از آرای کافی برای تشکیل کابینه بدون ائتلاف با دیگر احزاب برخوردار نیستند. پارلمان رژیم صهیونیستی دارای ۱۲۰ کرسی است و حزبی که بتواند بیش از نیمی از کرسی‌ها (حداقل ۶۱ کرسی) را به دست آورد به تنهایی می‌تواند کابینه تشکیل دهد؛ در غیر اینصورت ناگزیر است با احزاب دیگر برای تشکیل کابینه ائتلاف کند.

طبق قانون، رئیس رژیم صهیونیستی پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات، این اختیار را دارد که رئیس هر یک از احزاب راه‌یافته به پارلمان را به عنوان نخست‌وزیر، مامور تشکیل کابینه کند اما معمولا رئیس حزب پیروز (حزبی که حائز بیشترین تعداد کرسی شده) را به عنوان نخست‌وزیر معرفی می‌کند.

پس از آن، نخست‌وزیر منتخب ۴۲ روز فرصت خواهد داشت کابینه خود را تشکیل دهد. اگر نتانیاهو برای پنجمین دوره به عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انتخاب شود، رکورد طولانی‌ترین دوران نخست‌وزیری این رژیم را همچنان برای خود حفظ خواهد کرد.

با توجه به اینکه احزاب راستگرا در مجموع تعداد کرسی‌های بیشتری را نسبت به احزاب میانه‌رو و چپگرا به دست آورده‌اند، نتانیاهو در صورت انتخاب شدن به عنوان نخست‌وزیر، در مقایسه با گانتز مسیر آسان‌تری را برای تشکیل کابینه ائتلافی در پیش خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۸:۴۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
برای ما فرقی نداره از کدام حزب ،، نخست وزیر این رژیم منحوس میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
ناتانیاهو مجدد نخست وزیر میشه چرا که ترامپ رو به طور کامل طلسمش کرده و کلی امتیاز گرفته مثلاً سفارتشو به قدس برده، بلندی های جولان را به نام زده و دشمن سرسختش در منطقه یعنی سپاه رو (از نظر خودش) محدود کرده
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۱۵:۴۰ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
خدا کنه نتانیاهو فجیع ضایع بشه
Canada
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
خدا به داد غزه و فلسطین برسد.
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۶:۴۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
آلهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
ترامپ فقط برای پیروزی نتانیاهوبلندیهای جولان رابه اسراییل داد به امید خدا مکروحیله خودشان باعث سرنگونی خودشان بشه
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۳:۱۱ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
برای ما حزب لیکود یا ائتلاف آبی و سفید اصلا مهم نیست
اسرائیل تروریست است تروریست باقی می ماند فقط مدیریت تروریستا عوض می شود حامی تروریست است عاشق تروریست است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
نتانیاهو عجب ادم دغلیه
Iran (Islamic Republic of)
م ع
۱۰:۴۹ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
دوست دارم شاهد نابودی همزمان اسرائیل و نتانیاهو باشم. دلم میخواد همه جهانیان آثار ترس و نگرانی رو وقتی که اسرائیل داره سرنگون میشه (ان شاءلله بزودی) توی چهره کریه نتانیاهو ببینن.
Germany
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
لعنت بر نتانیاهوی اسرائیل
Germany
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
دلم میخواد چشماشو در بیارم از حلقه این نتانیاهوی دیوانه رو
Iran (Islamic Republic of)
طاهاشفیعی
۱۰:۳۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
اصلاَ مهم نیست...
رژیم،رژیم نامشروع وغیر قانونیه...
پس هر کسی که منتسب بهشون باشه،وجاهت نداره...
حالا نتانیاهو یا هر خبیث دیگر...
انشاءالله بزودی نابودی این غاصبان واحقاق حق مظلومان فلسطینی...
Iran (Islamic Republic of)
امید واهی
۱۰:۲۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
گفته بودم به احتمال قریب به یقین نتانیاهو نخست وزیر بعدی است و ترامپ هم در انتخابات 2020 آمریکا به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب میشه ، شک نکنید
پس بهتره دولت و مسئولین ، ملت معطل خودشون نکنند و آستین همت بالا بزنند و برای حل مشکلات اقتصادی کشور از بیرون کشور قطع امید کنند و به داخل توجه کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
میدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
انشالله نابودی تون اسرائیل
آخرین اخبار