ابراز نگرانی سناتور‌های جمهوری‌خواه و دموکرات از تغییرات وزارت امنیت داخلی آمریکا

سناتور‌های جمهوری‌خواه و دموکرات درباره تغییراتی که رئیس‌جمهور آمریکا در وزارت امنیت داخلی این کشور ایجاد کرده است، ابراز نگرانی کردند.

ابراز نگرانی سناتور‌های جمهوری‌خواه و دموکرات از تغییرات وزارت امنیت داخلی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی‌ ای پی تی ان, سناتور‌های جمهوری‌خواه و دموکرات درباره تغییراتی که دونالد ترامپ در وزارت امنیت داخلی آمریکا ایجاد کرده است ابراز نگرانی کردند.

سناتور دموکرات ریچارد بلومنتال (Richard Blumenthal) گفت: «وزارت امنیت داخلی با نادیده گرفتن اهمیت آن دچار هرج و مرج شده است. یک پاکسازی گسترده و بزرگ در آن صورت گرفته است و این نمی‌تواند، جایگزینی مناسب برای تغییر سیاست موجود باشد. این چیزی است که مورد نیاز است، اما این دولت به نظر می‌رسد به طرف یک سقوط قانونی و اخلاقی گام برمی‌دارد. این نوع پاکسازی به سادگی منجر به آشفتگی و سردرگمی بیشتر می‌شود».

سناتور جمهوری‌خواه جان کورنین (John Cornyn) هم اعلام کرد: «من نمی‌دانم که جایگزین آن‌ها برای خانم نیلسن کیست، اما فکر می‌کنم او با توجه به امکانات کمی که در اختیار داشت، کار بسیار خوبی را انجام داد. این واقعا به منزله یک شکست سیاسی برای کنگره است. کنگره باید پا جلو بگذارد تا این مشکل را حل کند. در وضعیت سیاسی کنونی آمریکا اگر روزی بگویم ترامپ برنده است و پلوسی بازنده است و روز دیگر بگویم که ترامپ بازنده و پلوسی برنده است این موضوع راه حل مشکل نیست. همه چیز در دستان کنگره قرار دارد و اگر کاری برای این مشکل انجام ندهد این به منزله یک شکست است».

سناتور دموکرات چاک گراسلی (Chuck Grassley) هم گفت: «آن‌ها همان دیدگاهی را در ذهن خود داشتند که ترامپ به دنبال آن بود، اما من نمی‌فهمم که چرا ترامپ می‌خواست از شر آن‌ها خلاص شود. آن‌ها خط مشی و منطق فکری را که رییس‌جمهور سعی می‌کند اجرا کند در سر داشتند».

سناتور لیندسی گراهام (Lindsey Graham) تاکید کرد: «این در مورد کسانی نیست که شما انتخاب می‌کنید، این مربوط به اقدام کنگره است و تنها راه پیش روی کنگره در حال حاضر ارائه یک پیشنهاد قانونی است. من دوست داشتم که این پیشنهاد از طرف کاخ سفید ارائه می‌شد. آن‌ها کارشناسانی دارند و من هر کاری که بتوانم برای پیدا کردن یک راه حل انجام خواهم داد».

کریستین نیلسن (Kirstjen Nielsen) وزیر امنیت داخلی آمریکا که بر سر قوانین پناهجویی و گمرک با ترامپ به اختلاف خورده بود، نوزدهم فروردین ماه از سمت خود کناره‌گیری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار