واریز ۵۰۰ میلیون تومان کمک موردی به‌حساب مددجویان آسیب‌دیده سیل در خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از واریز ۵۰۰ میلیون تومان کمک موردی به حساب مددجویان آسیب‌دیده از سیلاب و بارندگی اخیر در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در دیدار با نماینده، ولی فقیه با اشاره به امدادرسانی در مناطق آسیب‌دیده سیل اخیردر استان گفت: به‌حساب تمامی خانوار‌های مددجوی آسیب‌دیده مبلغی از ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان واریز شد.

وی بابیان اینکه جرگلان، راز و گیفان بیشترین آسیب را دید‌ند ، افزود: با توجه به میزان خسارت در این مناطق نیازمند مشارکت مردم در ساخت مسکن هستیم.

الهی راد بیمه منازل مسکونی را افقی روشن برای مددجویان برشمرد و گفت: هم‌زمان کارشناسی بیمه آغازشده و در روستا‌ها تا سقف ۲۵ و در شهر‌ها نیز ۳۵ میلیون تومان با توجه به درصد خسارت پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون بین تمامی خانوار‌های آسیب‌دیده سبد غذایی توزیع‌شده است ، گفت: برای مناطق راز و جرگلان نیز پلاستیک به ارزش ۴۵ میلیون تومان خریداری و ارسال‌شده است.

وی مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی همچنین به مراجعه حضوری امدادگران کمیته امداد به منازل مددجویان آسیب‌دیده برای دادن روحیه و حفظ عزت مددجو اشاره کرد و افزود: در ایام نوروز بازدید‌های مختلفی از استان داشتیم که برخی منازل به‌صورت کامل تخریب‌شده و نیاز به پیگیری جدی دارد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی همچنین به افزایش سه برابری مستمری مددجویان در فروردین‌ماه اشاره و اظهار کرد: دو میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه نیز برای خانوار‌های نیازمند پیش‌بینی‌شده است.

الهی راد بابیان اینکه کمیته امداد خراسان شمالی در بخش مسکن نیز گام بزرگی را در دست اقدام دارد، خاطرنشان کرد: در بحث مشارکت مردمی نیز ۸۵۰ میلیون تومان کمک جمع‌آوری شد که تمامی آن بین مددجویان مناطق آسیب‌دیده توزیع‌شده است.

انتهای پیام / ب

واریز کمک موردی به‌حساب مددجویان آسیب‌دیده خراسان شمالی

برچسب ها: کمیته امداد ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.