دانستنی‌های ترافیکی رانندگی در شب

کارشناس پلیس راهور مازندران گفت: رانندگی در شب چالش‌های متفاوتی نسبت به رانندگی در روز ایجاد می‌کند.

ستوان یکم مرتضی ابراهیمی کارشناس پلیس راهور مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه رانندگی در شب چالش‌های متفاوتی نسبت به رانندگی در روز ایجاد می‌کند، گفت: قبل از اینکه وارد جاده شوید از کارکرد درست تمام چراغ‌های بیرونی خودرو مطمئن شوید، همچنین در صورت کثیف بودن شیشه‌ها و قاب چراغ‌ها آن‌ها را تمیز کنید.

وی افزود: هنگامی که هوا مه آلود است از نور بالا استفاده نکنید، زیرا دید شما را کاهش می‌دهد و ممکن است دید رانندگان دیگر را نیز موقتاً کور کند.

ستوان یکم ابراهیمی گفت: هیچ وقت نور بالای خودروی خود را به سمت اتومبیل دیگری که خود نور بالا زده است نتابانید، زیرا در دید آن‌ها و دیگر رانندگان تاثیر منفی می‌گذارد.

کارشناس پلیس راهور مازندران افزود: آینه دید عقب خود را طوری تنظیم کنید که نور چراغ خودرو‌های دیگر در آن انعکاس پیدا نکند.

وی گفت: آینه بیشتر خودرو‌ها دو حالت دید در شب و روز را دارد که به راحتی می‌توانید برای کاهش انعکاس نور آن را در حالت مربوطه تنظیم کنید.

ستوان یکم ابراهیمی افزود: هنگام رانندگی در شب چراغ‌های داخل خودرو را روشن نکنید، اگر نیاز به خواندن نقشه یا مطلبی دارید بهتر است ابتدا در کنار جاده توقف کنید.

کارشناس پلیس راهور مازندران گفت: چشم خود را مدام حرکت دهید تا درخشش نور در بالای تپه، پیچ‌های جاده و تقاطع‌ها را ببینید، زیرا این نور‌ها ممکن است نور چراغ خودرو‌های دیگر باشند.

وی افزود: به منظور جلوگیری از تصادف، فاصله خود را با اتومبیل جلویی بیشتر کنید تا راحتتر متوجه خطرات بالقوه شوید و در صورت بروز حادثه زمان بیشتری برای واکنش داشته باشید.

ستوان یکم ابراهیمی گفت: رانندگی در شب مستلزم تمرکز زیادی است که ممکن است خسته کننده باشد.

وی افزود: برای اجتناب از خستگی، مکرراً به چشم‌های خود استراحت دهید تا انرژی از دست رفته را جبران کنند.

کارشناس پلیس راهور مازندران از رانندگان خواست: قبل از رانندگی در شب از خوردن دارو‌های خواب آور خودداری کنند و خوردن دو فنجان قهوه تا ۱ ساعت می‌تواند جلوی خواب آن‌ها را بگیرد.

انتهای پیام/ م

چالش‌های متفاوت رانندگی در شب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار