توزیع ۲۰ هزار جلد کتاب اهل سنت در کتابخانه‌های کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: ۲۰ هزار جلد کتاب کُردی و منابع اهل سنت در کتابخانه‌ها عمومی و مشارکتی این استان توزیع شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد عبدالملکی با بیان اینکه کار توزیع ۲۰ هزار جلد کتاب کردی و منابع اهل سنت از ۲ ماه گذشته آغاز شده بود گفت: این کتاب‌ها شامل ۲۴۲ عنوان است که اعضا و علاقمندان به کُردی و منابع اهل سنت می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه از تعداد ۲۴۲ عنوان منابع ذکر شده ۳۶ عنوان آن کُردی و ۲۰۶ عنوان ویژه اهل سنت است افزود: این کتاب‌ها توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همکاری ناشران کردستان تهیه و در کتابخانه‌های عمومی توزیع شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان توجه به علایق مخاطبان را در ارتقای شاخص مطالعه بسیار مهم دانست و گفت: این مهم از اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بوده و ارسال این کتاب‌ها به کتابخانه‌های عمومی کردستان نیز در این راستا است.

عبدالملکی اضافه کرد: توزیع کتاب در کتابخانه‌های عمومی متناسب با شرایط زبانی و عقیدتی هر منطقه در جلب توجه مخاطبان به کتابخانه‌های عمومی بسیار اثرگذار است.

وی گفت: در سه سال گذشته نیز بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب کُردی و منابع اهل سنت نیز توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان و با تایید نهاد از ناشران و نویسندگان بومی خریداری شده و هم اکنون در کتابخانه‌ها موجود است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به طرح اهدای کتاب - اهدای اندیشه در کتابخانه‌های عمومی این استان اظهار داشت: بر این اساس مردم می‌توانند با اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی به ارتقای سطح آگاهی و شاخص سرانه مطالعه در کشور کمک کنند.

عبدالملکی گفت: علاقمندان می‌توانند کتاب و یا کتابخانه‌های شخصی خود را در راستای افزایش ارتقای سطح مطالعه و به منظور استفاده عمومی به کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان اهدا کنند.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: معرفی کتاب ، بازنشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.