معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

خسارت ناشی از سیل به خانواده شهدا و ایثارگران پرداخت می‌شود

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خسارت وارده به خانواده شهدا و ایثارگران در کشور پرداخت می‌شود

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ;خسارت ناشی از سیل به خانواده شهدا و ایثارگران پرداخت می‌شودمحمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران که برای بازدید میدانی و دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حادثه دیده از سیل اخیر صبح امروز به ایلام سفر کرده است گفت: با توجه به اینکه منزل و اثاثیه تمام خانواده‌های شهدا و ایثارگران شامل جانبازان، والدین، همسر و فرزندان شهدا بیمه حوادث هستند و در پی وقوع حادثه ناگواری مانند سیل و زلزله به آنان آسیب وارد شود، براساس برآورد‌های تیم‌های کارشناسی بیمه، به آن‌ها خسارت پرداخت می‌شود.

وی افزود: در جریان سیل اخیر ۲ هزار خانواده شهدا و ایثارگر در کشور متاثر از سیل شدند که در استان‌های ایلام ۲۵۰ نفر، گلستان ۵۰۰ نفر، لرستان ۱۰۰ نفر، فارس ۶۳ نفر و ما بقی نیز به صورت متفرقه در سایر استان‌ها دچار خسارت شدند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید سقف پرداخت بیمه به آسیب دیدگان را ۳۵ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: پرداخت خسارت به این افراد به میزان برآورد تیم‌های کارشناسی بیمه و بازدید بنیاد از واحد‌های خسارت دیده بستگی دارد.

 پاکدل خاطرنشان کرد: در کنار پرداخت خسارت بیمه به خانواده‌های ایثارگر، بنیاد نیز از ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و در کنار مردم خواهد ماند.

وی اضافه کرد: با توجه به عدم دسترسی به منازل ایثارگران آسیب دیده چم‌شیر سیروان، با فراهم شدن این امکان، تیم ارزیابی بیمه به منازل خسارت دیده اعزام می‌شوند.

این مسوول یادآور شد: منازل ۷ خانوار ایثارگر در روستای چم‌شیر سیروان دچار آب گرفتگی شده که در مناطق امن اسکان داده شده‌اند.

همچنین سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید استان ایلام گفت: والدین، فرزندان و همسران شهدا و جانبازان استان ایلام که منازل آن‌ها در سیل اخیر آسیب و خسارت دیده‌اند میزان خسارت را به بنیاد شهید شهرستان محل سکونت خود گزارش کنند.

وی افزود: در روستای «چم‌شیر» سیروان ۲ واحد مسکونی متعلق به خانواده شهدا آسیب دید که در محل‌های تحت نظارت مدیریت بحران استان اسکان داده شده‌اند.

رستمیان بیان کرد: در بخش «ماژین» دره‌شهر نیز تعدادی از منازل مسکونی خانواده‌های شهدا دچار خسارت شده‌اند که کارشناسان در حال ارزیابی هستند.

مدیر کل بنیاد شهید استان ایلام افزود: تمام منازل خانواده‌های شهدا و جانبازان تحت بیمه کوثر قرار دارند و به هر کدام از خسارت‌دیدگان سیل ۵ تا ۳۵ میلیون تومان توسط بیمه پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: این سازمان به جانبازان و خانواده‌های شهدا که کسب‌وکار آن‌ها در سیل آسیب دیده است کمک‌های بلاعوض ارائه خواهد نمود.

 

انتهای پیام/با

بازدید میدانی و دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حادثه دیده از سیل

 

برچسب ها: ایثارگران ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.