عکسبرداری بی رویه پزشکی، خطر ابتلا به سرطان را دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: استفاده از عکسبرداری بی رویه برای سلامتی زیانبار بوده و به منزله استقبال از سرطان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: اصرار بی مورد بیماران برای نوشتن ام آر آی، سی تی اسکن، سونوگرافی و رادیولوژی گاه موجب می‌شود پزشکان دست به تجویز بزنند و بیماران نباید پزشکان را تحت فشار قرار داده و از آن‌ها بخواهند عکسبرداری پزشکی برای آنان تجویز کنند، زیرا تشخیص بیماری در برخی اوقات نیاز به عکسبرداری ندارد.

وی با بیان اینکه از استاندارد‌های موجود دراین عرصه بسیار فاصله است، افزود: مواردی مشاهده شده که از یک بیمار چندین نوبت در یک ماه عکسبرداری پزشکی شده است، که عکسبرداری و سونوگرافی برای مادران باردار عواقب پزشکی را به همراه دارد.

بهادر تصریح کرد: فشار برای استفاده بیشتر از دستگاه‌های ام آر آی و سی تی اسکن موجب شده است تا عمر این دستگاه‌ها کوتاه شود و در معرض استهلاک قرار گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: استفاده بی رویه از عکسبرداری پزشکی هزینه اضافی برای سبد سلامت خانوار دارد و در حال حاضر استان فارس با ۲۱ دستگاه فعال ام آر آی در ردیف استان‌های پر مصرف عکسبرداری پزشکی است.

انتهای پیام/ت

عکسبرداری بی رویه پزشکی، استقبال از سرطان است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.