استفاده از پمپ های قدرتمند آب برای تخلیه آب از منازل

سرپرست استانداری گلستان گفت: باید با استفاده از پمپ های قدرتمند آب موجود در منازل و معابر را تخلیه کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، غراوی سرپرست استانداری گلستان در نشست با امیر سرتیپ غلامعلیان جانشین عملیات ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: تلاش داریم از ورود دوباره آب به شهر‌ها و روستا‌ها جلوگیری کنیم تا بتوانیم با استفاده از پمپ‌های قدرتمند آب موجود در منازل و معابر را تخلیه کنیم.

وی ادامه داد: نیاز است از محدوده سد گلستان و بوستان نیز عکس برداری‌های هوایی صورت گیرد تا بتوانیم بر اساس آن تصمیم گیری‌های بهتری برای هدایت آب‌ها به سمت دریا داشته باشیم.

غراوی همچنین در دیدار با ایوو فریسن (ivo freijsen) رییس کمیساریای عالی پناهنگان سازمان ملل متحد و هیات همراه گفت: بسیاری از کمک‌ها و امدادرسانی‌های اولیه از سوی نهاد‌های مردمی، دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی به حادثه دیدگان سیلاب در گلستان رسیده است، اما گلستان از پذیرش هرگونه کمک و مساعدت بشر دوستانه بین المللی نیز استقبال می‌کند.

وی ادامه داد: در این حادثه که بر اثر بارندگی در ۳ روز به میزان ۷۰ درصد بارندگی سالیانه استان رخ داد، بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی استان آسیب دید.

غراوی گفت: از این تعداد ۸ هزار واحد به صورت کامل نیازمند بازسازی است و مابقی نیز باید بهسازی شوند.

وی گفت: هزار و ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های استان آسیب دیده که در بعضی نقاط مجبور به شکافتن جاده و لوله گذاری برای عبور آب شده ایم و در بخش کشاورزی نیز ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را آب فرا گرفت که محصول ۱۰۰ هزار هکتار کاملاً تخریب شد و تلاش داریم محصول باقی اراضی را از خطر نابودی نجات دهیم.

غراوی گفت: تا زمان احداث مسکن مقاوم برای آسیب دیدگان نیازمند قریب به ۵ هزار کانکس هستیم که امیدواریم آژانس‌های بین المللی بتوانند به ما کمک کنند.

وی افزود: قریب به ۳۰ هزار نفر اتباع خارجی حاضر در استان سکونت دارند که از این تعداد ۲۷ هزار نفر به صورت مجاز و ۳ هزار نفر بطور غیرمجاز در استان حضور دارند و در شهر‌های گرگان و گنبد کاووس نیز استقرار دارند.
 

بخشی از کمک‌های غیرنقدی موجود  به جمهوری اسلامی ایران ارسال شد


ایوو فریسن (ivo freijsen) ریاست کمیساریای عالی پناهنگان سازمان ملل متحد گفت: همچون گذشته از حادثه دیدگان حمایت می‌کنیم و در حال حاضر هم بخشی از کمک‌های غیرنقدی موجود را به جمهوری اسلامی ایران ارسال کردیم.

وی گفت: هدف ما از حضور در گلستان بررسی دقیق نیاز‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی است که نهاد‌های بین المللی می‌توانند داشته باشند.

ایوو فریسن افزود: برای جذب منابع بین المللی ما باید فعالیت‌ها و پروژه‌های دقیقی را تعریف کنیم تا بتوانیم بودجه مورد نظر را جذب نماییم.

وی گفت: خوشبختانه رفتار شما با اتباع خارجی بسیار خوب است و امیدواریم شاهد چنین برخوردی در دیگر کشور‌ها نیز باشیم.


انتهای پیام/م
 
 

صحبت های غراوی  و ریاست کمیساریای عالی پناهنگان سازمان ملل متحد در گرگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.