جاسوسی پیشرفته از آسانژ در سفارت اکوادور

بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکی لیکس مورد جاسوسی بسیار پیشرفته قرار داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جولیان آسانژ، بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکی لیکس که از سال 2012 در سفارت اکوادور در لندن به سر می برد، مورد جاسوسی بسیار پیشرفته قرار داشته است.

ویکی لیکس روز چهارشنبه اعلام کرد فیلم ها، نوارهای صوتی، تصاویر، رونوشت اسناد شخصی حقوقی و حتی یک گزارش پزشکی مربوط به آسانژ در اسپانیا یافته شده است.

گروهی که این اسناد را در اختیار داشته تهدید کرده در صورت عدم دریافت سه میلیون و چهارصد هزار دلار، تمامی آنها را منتشر می کند.

کریستن هرافسون، ویراستار ارشد ویکی لیکس گفت با اعضای این گروه دیدار کرده ام و اکنون پلیس اسپانیا در حال تحقیق در این خصوص است. اخاذی یک جرم جدی است اما نگرانی بزرگتر من، جاسوسی و گردآوری اطلاعات به وسیله سفارت اکوادور از جولیان آسانژ و علیه فردی است که پناهندگی دریافت کرده است.

سفارت اکوادور در لندن تا کنون به درخواست ها برای اظهارنظر در این خصوص پاسخ نداده است. وزارت امور خارجه این کشور نیز در کیتو اعلام کرد هیچ اطلاعی از این موضوع ندارد.

روابط سفارت اکوادور با آسانژ از زمانی که وی متهم به افشای اطلاعات در مورد رئیس جمهور اکوادور شد، رو به وخامت رفته است. آسانژ برای فرار از استرداد به سوئد و پاسخگویی به سوالاتی در مورد تحقیقات تجاوز جنسی آسانژ به سفارت اکوادور پناهنده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار