راه اندازی سامانه صدور قبوض جریمه الکترونیکی در کرمان

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان از راه اندازی سامانه جدید صدور قبوض جریمه به صورت الکترونیکی در محور‌های موصلاتی استان خبر داد.

راه اندازی سامانه صدور قبوض جریمه الکترونیکی در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ یوسف نجفی، رییس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: استفاده ازفن آوری‌های روز دنیا در امور ترافیکی به عنوان یکی از نیاز‌های اصلی پلیس در جامعه مدرن امروزی برکسی پوشیده نیست و افزایش روز افزون تعداد وسایل نقلیه و به تبع آن رشد چشمگیر تردد‌ها و عبور و مرور در سطح معابر و جاده‌های برون شهری به گونه‌ای است که دیگر با روش‌های سنتی امکان کنترل ترافیک و تخلفات وجود ندارد و بایستی به تکنولوژی روز دنیا متوسل شد.

وی افزود: این مهم در استان کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور با راه اندازی سامانه‌ای جدید تحت عنوان (سامانه تلفن همراه برخط (آنلاین) ثبت تخلفات) جامه عمل پوشاند و از ابتدای سالجاری عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: با استفاده از این دستگاه‌ها علاوه بر اینکه از این به بعد قبض جریمه کاغذی صادر نخواهد شد می‌توان به صورت آنلاین از تمامی اطلاعات خودرویی که مورد اعمال قانون قرار گرفته آگاه شد.

نجفی یاد آور شد: این سامانه به گونه‌ای طراحی شده است که با وارد کردن شماره پلاک خودرو می‌توان از میزان خلافی، اعتبار معاینه فنی، وضعیت بیمه نامه و سایر اطلاعات مرتبط اطلاع حاصل کرد و همچنین با وارد کردن شماره گواهینامه وکد ملی رانندگان، سوابق نمره فنی و تخلفات گذشته افراد نیز مشخص خواهد شد.

وی افزود: به محض صدور قبض جریمه، پیامکی توسط سیستم به راننده خودرو ارسال خواهد شد که شامل اطلاعات بانکی (شناسه قبض وشناسه پرداخت) است و مدت اعتبار آن همچون گذشته ۶۰ روز خواهد بود؛ لذا رانندگان بایستی جهت جلوگیری از دو برابر شدن ماْخذ جریمه درمهلت مقرر نسبت به پرداخت قبض جریمه اقدام کنند.

رئیس پلیس راه شمال استان در پایان، ضمن تشکر از کسانی که رعایت قانون راهنمایی و رانندگی را سرلوحه کار خود در رانندگی قرار می‌دهند گفت: تمام تلاش پلیس راه استان، تحقق فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در موضوع تصادفات وحوادث رانندگی است، چرا که تمامی این اقدامات گامی در جهت ارتقاء ایمنی جاده ها، کاهش تخلفات وتصادفات و در نتیجه به حداقل رساندن تلفات انسانی و نجات جان افراد جامعه به عنوان موتور محرک کشور است.


انتهای پیام /س

 

سامانه جدید صدور قبوض جریمه الکترونیکی در محور‌های موصلاتی کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار