استان اردبیل ظرفیت‌های مناسبی در حوزه گردشگری دارد

استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل ظرفیت‌های مناسبی در حوزه گردشگری دارد که این پتانسیل‌ها نیازمند ارتقا و افزایش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: باید تلاش کنیم پروژه‌های گردشگری در شهرستان‌های استان را تکمیل کرده و زمینه سفر‌های داخلی را برای هموطنان مهیا کنیم.

وی با اشاره به کمبود‌های استان در زمینه هتل‌های پنج ستاره از آغاز اجرای پنج هتل در استان خبر داد.

استاندار اردبیل افزود: لازم است برنامه‌های توسعه گردشگری استان در افق ۱۴۰۰ و با برش سالانه تدوین شده و در راستای این برنامه اقدامات لازم صورت گیرد.

بهنام جو بیان کرد: تمامی شهرستان‌های استان به نوعی دارای ظرفیت‌های گردشگری هستند که باید برای معرفی این پتانسیل‌ها حوزه‌های مختلف تقویت شوند.

رئیس کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به برنامه ریزی صدا و سیمای استان برای برگزاری جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی در استان اشاره کرد و گفت: باید از این ظرفیت برای معرفی قابلیت‌های گردشگری استان استفاده کنیم.

بهنام جو ادامه داد: انعکاس ظرفیت‌های گردشگری استان نیز نیازمند توسعه و تقویت است که باید برنامه ریزی‌های لازم جهت تسریع در اجرای پروژه‌های گردشگری انجام شود.

وی تکمیل پیست‌های اسکی، اجرای پزشکی آبدرمانی و رونق ورزش کوهنوردی در استان را از جمله برنامه‌های مهم در ایجاد انگیزه برای گردشگران عنوان کرد.

بهنام جو به برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره کوچ عشایر در استان اشاره کرد و از اجرای برنامه‌های مختلف از جمله اسب سواری، موسیقی سنتی عشایری و معرفی آداب و سنن عشایر در این جشنواره خبر داد.

انتهای پیام/ح

برگزاری جشنواره کوچ عشایر در استان اردبیل

 

برچسب ها: گردشگری ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار