تشریح اقدامات حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشكی اهواز در مناطق سیل زده

رئیس مرکز بهداشت خوزستان به تشریح اقدامات حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشكی اهواز در مناطق سیل زده پرداخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید مهدی حسینی زاده، رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: وقوع سیلاب علاوه بر خساراتی که به منازل، تاسیسات و اموال وارد می‌کند، سلامت جسمی و روانی افراد را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: با هدف به حداقل رساندن عوارض و پیامد‌های سیلاب بر سلامت مردم، فعالیت‌های خود را آغاز کردیم و به ویژه آن که با گروه‌های خاصی نظیر مادران باردار، کودکان، سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن مواجه ایم که باید تحت مراقبت ویژه قرار می‌گرفتند.

حسینی نژاد بیان داشت: به همین منظور، ۶۴ تیم سلامت متشکل از پزشک، ماما و کارشناس بهداشت محیط و بیماری‌ها در محل‌های اسکان سیل‌زدگان به صورت دائمی یا سیار استقرار دارند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تامین سلامت مادران باردار و کودکان یک شاخص جهانی است و از اهمیت بسیاربالایی برخوردار است به همین منظور تاکنون بیش از ۲ هز ارو ۱۰۰ مادر باردار، ۸  هزار کودک و ۲ هزار و ۱۰۴ سالمند به اردوگاه‌های سیل زدگان و مکان‌های امن منتقل و تحت مراقبت‌های بهداشتی و درمانی قرار گرفته اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: از زمان وقوع سیلاب تاکنون (۲۰ فروردین ۹۸) به بیش از ۱۱ هزار و ۰۵۳ نفر خدمات بهداشتی و درمانی شامل ویزیت، خدمات مامایی و پرستاری، تزریقات و... ارائه شد.

حسینی زاده تاکید کرد: با توجه به لزوم رعایت بهداشت فردی در محل‌های اسکان به منظور پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر، به قریب به ۱۳۰۰۰ هزار نفر از افراد ساکن در اردوگاه‌ها بصورت چهره به چهره آموزش خودمراقبتی داده شده است که این امر با توجه به اهمیت موضوع، همچنان ادامه دارد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود: همچنین با توجه به احتمال بالای آلودگی آب در زمان وقوع سیلاب و در نتیجه شیوع بیماری‌های گوارشی، به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری‌ها، نظارت بر آب آشامیدنی و تغذیه مردم سیل‌زده به ویژه سیل‌زدگانی که اسکان داده شده‌اند در دستور کار قرار دارد و تاکنون بیش از یکهزار و ۳۰۰ مورد کلرسنجی از آب اشامیدنی و ۴۲۱ مورد نمونه برداری میکروبی انجام شده و بر دفن بهداشتی ۱۱ مورد لاشه حیوانات نظارت بعمل آمده است.

وی تصریح کرد: به منظور گند زدایی سطوح بیش از ۲ تن آهک تهیه وتوزیع شده است و همچنین ۱۲۴ کیلوگرم پرکلرین نیز جهت گند زدایی توزیع، و بیش از ۲ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف معدوم سازی شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: همچنین در راستای رفع نیاز‌های بهداشتی گروه‌های مختلف سنی بیش از ۲۸۰۰ بسته محصولات سلولزی شامل پوشک بچه و سالمند و... در اختیار سیل زدگان قرار گرفته و ۶۲۰ بسته شیر خشک تحویل مادران دارای نوزاد شد.

حسینی زاده گفت: همچنین در این مدت برای ۲ هزار و ۵۳۶ کودک واکسن تزریق شده و ۱۷۵ مورد نمونه برداری بیماری‌های واگیر انجام شده که خوشبختانه هیچ موردی از ابتلا به این بیماری‌های گزارش نشده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در پایان گفت: به منظور انجام مداخلات روانی اجتماعی به مردم درگیر سیلاب، ۲۵ تیم دو نفره بصورت روزانه به تمامی کمپ‌های اسکان مردم سرکشی میکنند و با شناسایی افراد دارای اختلال از گذشته یا متاثر از سیل، مداخلات لازم را بعمل می‌آورند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: سیلاب ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.