برگزاری مسابقات شطرنج آزاد کشور در خراسان رضوی

رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی گفت: مسابقات شطرنج آزاد کشور ۳۰ فروردین ماه در کاشمر برگزار می‌شود و درجه بین المللی برای شرکت کننده‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

برگزاری مسابقات شطرنج آزاد کشور در خراسان رضویبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رضا پاشانجاتی رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی گفت: سال گذشته هیات استان ۱۳۶ دوره مسابقه را برگزار کرد که مهم‌ترین آن‌ها برگزاری نهمین دوره جام شطرنج فردوسی با حضور شطرنج بازان از ۲۷ کشور بود.

پاشانجاتی افزود: ۶ دوره مربیگری و داوری، فعال سازی شهرستان‌های خراسان رضوی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، برگزاری ۳۰ دوره مسابقات آموزش و پرورش، اعزام به مسابقات و کسب ۶ مدال آسیایی از دیگر فعالیت‌های هیئت استان در سال گذشته بود.

وی در خصوص برنامه‌های سال ۹۸ اظهار داشت: در سال ۹۸ تقویم اجرایی برای هیات استان تهیه شده و در حال آماده کردن بستر مناسب برای این تقویم هستیم.

رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی ادامه داد: برگزاری دهمین دوره جام فردوسی در مشهد از برنامه‌های با اهمیت این هیئت در سال جدید می‌باشد، همچنین علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی، رایزنی‌ها برای برگزاری ۱۰ دوره مسابقات کشوری در استان انجام شده است.

پاشانجاتی افزود: از دستاورد‌های مهم اولین ماه سال نیز می‌توان به اعزام سه شطرنج باز استان به مسابقات آسیایی سریلانکا اشاره کرد که در این مسابقات وصال حامدی نیا در رده سنی زیر ۱۸ و در رشته برق آسا موفق به کسب رتبه سوم شد، همچنین امیر رضا رضوی در رده زیر ۱۴ سال و روشا اکبری در رده زیر ۸ سال مقام چهارم را کسب کردند.

وی درخصوص مسابقات سه ماهه ابتدای سال تصریح کرد: مسابقات جام رمضان طبق تقویم در سه رشته در مشهد برگزار می‌شود، همچنین مسابقات قهرمانی مشهد در رده‌های سنی ۶ تا ۱۸ سال، قهرمانی پیشکسوتان استان، و مسابقات قهرمانی استان در رده سنی ۸، ۱۰ و ۱۲ سال از دیگر رقابت‌های امسال خواهد بود.

رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی افزود: مسابقات شطرنج آزاد کشور ۳۰ فروردین ماه در کاشمر برگزار می‌شود و درجه بین المللی به شرکت کننده داده خواهد شد، همچنین ۲۰ تا ۲۴ خرداد ماه مسابقات پیشکسوتان کشور در مشهد برگزار می‌شود.

رضا پاشانجاتی در پایان گفت: در سال ۹۸ بر میزبانی‌های کشوری تمرکز خواهیم کرد و جایگاه ویژه‌ای برای بانوان و شهرستان‌ها در نظر خواهیم گرفت، همچنین برای بخش بانوان تقویم جداگانه‌ای تهیه شده است.

 

انتهای پیام//ع.ع

 

مشهد میزبان مسابقات شطرنج آزاد کشور

برچسب ها: ورزش و جوانان ، شطرنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.