بار‌ها در فضای مجازی شاهد انتشار خبر‌هایی بوده‌ایم که تلنگری به مسئولان ذی‌ربط در حوزه مدیریت زده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بار‌ها در فضای مجازی شاهد انتشار تصاویر و خبر‌هایی بوده‌ایم که این تصاویر و خبر‌ها در کنار تلخی اتفاق، تلنگری نیز به مسئولان ذی‌ربط در حوزه مدیریت زده است.

این تلنگر بیشتر موجب شده که گاهی مسئول در نقش وکیل مدافع زیر مجموعه خود عمل کرده و گاهی نیز پشتیبان حقوق شهروندان بوده است.

اما تکرار برخی از اتفاقات برای شهروندان این باور را به وجود آورده که بیشتر اقدامات صورت گرفته و واکنش مسئولان در پاسخ به انتشار برخی از این تصاویر و خبرها، حرکتی در راستای توجیه اتفاق رخ داده و آرام کردن جو جامعه و رسانه بوده است.

یکی از این مراکز و نهاد‌هایی که همواره رفتار و عملکرد آن‌ها زیر ذره بین شهروندان قرار دارد، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است.

برخورد عجیب پذیرش بیمارستان میلاد با بیماری که کنترل ادرار ندارد/


بیشتر بخوانید؛ آوارگی همراهان بیمار در بیمارستان میلاد


بار‌ها شاهد انتشار خبر‌ها و تصاویری از نحوه برخورد و عملکرد مسئولان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با بیماران و مراجعان در فضای مجازی بوده ایم که همواره نوع برخورد و رفتار از طرف مدیران و مسئولان این دسته از مراکز توجیه شده است. این بار نوبت به بیمارستان میلاد تهران رسید که شیوه برخورد مسئولان آن با بیمار سیبل اخبار داغ رسانه‌ای شود.

مردی سالخورده به علت بیماری به بیمارستان میلاد تهران مراجعه می‌کند و با صف طولانی انتظار جهت پذیرش رو به رو می‌شود.

همراه بیمار در توضیح ادامه داد: هنگامی که با صف طولانی پذیرش مواجه شدیم به مسئول پذیرش بیمارستان اعلام کردم که پدر بزرگم به علت بیماری تکرر و بی اختیاری ادرار، قادر به ایستادن در صف پذیرش نیست.

وی ادامه داد: با اعلام این موضوع از طرف پذیرش بیمارستان، درخواست کردم پذیرش پدر بزرگم خارج از نوبت انجام شود که مسئول پذیرش اعلام کرد، "قادر به انجام چنین درخواستی نیست و ثبت پذیرش باید به نوبت انجام شود."

همراه بیمار ادامه داد: با رد درخواست با پذیرش خارج از نوبت پدر بزرگم به صف انتظار جهت پذیرش برگشتم که در آنجا متوجه شدم پدربزرگم به علت بی اختیاری ادرار شلوار خود را خیس کرده است.

برخورد عجیب پذیرش بیمارستان میلاد با بیماری که کنترل ادرار ندارد/

وی ادامه داد: با مشاهده وضعیت پدربزرگم دوباره به باجه پذیرش مراجعه کردم و اتفاق پیش آمده را برای آن‌ها بازگو کردم که آن‌ها در جواب گفتند که "چاره‌ای نیست و باید منتظر بمانند تا پذیرش شوند"، این درحالی بود که آن‌ها حتی قبول نکردن که پدربزرگم لباس خود را تعویض کند.

همراه بیمار ادامه داد: این دومین بار است که جهت پذیرش مراجعه کردم.

وی در توضیح بیشتر گفت: دیروز به صورت تنها جهت پذیرش مراجعه کردم و پدربزرگم را به علت بیماری همراه خود نیاوردم، که مسئول پذیرش به من اعلام کرد که "پذیرش ساعت دوازده انجام می‌شود." با رسیدن ساعت ۱۲ به بنده اعلام کردند که "ساعت نماز و ناهار است، بروید فردا بیایید." امروز برای دومین بار به همراه پدربرزگم مراجعه کردم که حتی پزشکان با دیدن وضیعت و شلوار خیس او در پاسخ به ما گفتند "بعد از پذیرش مراجعه کنید. "

امروزه در حالی شاهد این دست از اتفاقات در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور هستیم که الزام توجه به وضعیت بیمار جزء بخش جدایی ناپذیر از ادای سوگند پزشکی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تامین اجتماعی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سهیلا بربین
۲۱:۲۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۴
جذب نیروی کمک پرستاری دارین
Iran (Islamic Republic of)
نسرین نوبهار
۰۱:۰۷ ۱۲ تير ۱۴۰۱
در تعجبم که بیمارم همراه داره ولی بخش از یک بالش ویک رو انداز در حد ملافه دریغ میکنن مگه برای همراه در اطاق خصوصی میشه وسایل اولیه نباشه فکر نمیکنید همراه بیمار اذیت میشه؟حداقل قبلش اطلاع بدهید که همراه وسایل مورد نیاز رو با خودش بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ن.ط
۰۴:۴۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
سامانه شکایات از بیمارستان ها شماره اش اشتباه است،رسیدگی به بیمارستان های دولتی از جمله میلاد و فیروزگر افتضاح بوده جهت شکایت به مدیریت مراجعه میکنیم نه تنها کمک نمیکنند با دروغ و پرخاش و فحاشی مواجه میشویم البته متاسفانه چون رسیدگی از سازمان درمان اتفاق نمی افتد ،کارمندانی اینچنینی در بخش مدیریت بیمارستان حضور دارند که صلاحیت و نه سواد کافی ونه شعور و شخصیت دارند،به امید روزی که مسئولین همیشه خواب در جایگاه بیماران مراجعه کننده به بیمارستانها باشند که با بی کفایتی و پرخاش و توهین مواجه شوند شاید که از خواب بیدار شده و رسیدگی کنند هرچند که خودشان برای درمان امراضشان از بخش خصوصی استفاده میکنند
Iran (Islamic Republic of)
H
۰۲:۲۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
دربیمارستان میلاد دوباربستری بودم برخورد پرستارها بسیار زشت وزننده بود بددهن بودند وبه بیمارها اصلا رسیدگی نمیکنند بالحن بدی باآدم حرف میزنند وکمک نمیکنند تازه ازبیمارمیخواهند خودش تختش رامرتب کند وازتخت ریکاوری به تخت بخش برود کوچکترین کمکی نمیکنند واگرنتوانست سرش داد میزنند ،حقوق میگیرند ولی کار نمیکنند .
Iran (Islamic Republic of)
H
۰۲:۰۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
من دوباردربیمارستان میلاد بستری شدم پرستارها اصلا به بیماررسیدگی نمیکنند بخصوص شیفت شب
Iran (Islamic Republic of)
مهری عبدالهی
۲۱:۵۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
دوماه هست مادرم از دست دادم در بیمارستان میلاد که جنازه مادرم اشتباه به جای جنازه دیگری بردن دفن کردن خدا از شون نکزره دوماه من عذاب میگشیم
Australia
حسین
۰۰:۰۰ ۰۲ دی ۱۳۹۸
من دو کامنت در مورد سوختن دستگاه فلوروسکپی بیمارستان میلاد نوشتم که از راه دور به بیمارستان میلاد امدم واسه تزریق دسسکوژل نوشتم دکتر گفت دستگاه فلوروسکوپ سوخته تا دو ماه دیگه چرا این بیمارستان فقط ی دستگاه داره اما این کامنت را نزاشید ممنون اگه به حرف من توجه نمیشه در ضمن دکتر حسینی در مناظره گفت ما از کشورهای جنگ زده مانند افغانستان وحتی سوریه کمتر متخصص داریم دلیل هم مافیای کنکور وجلوگیری از افزایش پزشک بخصوص جراح میباشد اگر ورودی ها زیاد شه وجلوی سهیه ها گرفته شه تمام مشکل بیماران رفع میشه
Australia
ناشناس
۰۴:۲۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
دوستان وقتی 30 هزار در کشور کمبود متخصص داریم باید این گونه باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
متاسفم از این اوضاع نابسامانی
United Arab Emirates
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
فقط بایدتاسف خورد
United Arab Emirates
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
متاسفم بنده خدا پيرمرده چه حالي داشته اون لحظه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
روزی نیست که در خصوص این به اصطلاح پزشک ها و بی مسولیت آن ها
آنهم با وجود قیمت ها و هزینه های بسیاری که در یافت میکنند و حقوق بسیار بالایی که دریافت میکنن
تا کی این بیعدالتی همراه با حس بیمسولیتی و نگاه از بالا به پایین این قشر باید توسط مردم زجر کشیده تحمل شود
و ظاهرا هیچ مرجع رسیدگی هم وجود ندارد چرا ؟
متاسفانه از این قبیل موارد بسیار و مکرر تکرار شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
امیدواریم که اختلاف قیمت بین بیمارستان دولتی و خصوصی کم بشه
United Arab Emirates
محمد
۰۹:۱۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
بهتر بود ار خانم دکتر لبافی بپرسید بیماری که به پذیرش مراجعه میکند و ادعای اورژانسی بودن مینماید اصلا به مسئول پذیرش مربوط نبوده و هیچ مسئول پذیرشی این ریسک را قبول نمیکند و بگوید برو در صف بمان بلکه بیمار به تریاژ مراجعه میکند و اورزانسی بودن یا نبودن یک بیمار را کارشناس تریاژ در یک فرمی مشخص مینماید و آن فرم نیز بعنوان سند در آن قسمت بایگانی میشود که اتفاقا تکرر ادرار جزو موارداورژانسی نبوده و برای صحت حرفهای بنده میتوانید از دانشگاه علوم پزشکی اندیکاسیون هایی را که بیماران بایستی دارای آن باشند تا اورژانسی محسوب شوند را جویا شوید . مردم ما متاسفانه دنبال هربهانه ای هستند تا در بیمارستانها خود را به بی حالی و و یا با طرح موارد این چنینی حق دیگر مردم را ضایع کرده و بی نوبت مراجعه نمایند و این آقایان ویا خانمهایی که از بیمارستانها برای این مورد خاص بدگویی میکنند اگر خودشان در صف قبل از این پدر بزرگ محترم میبودند حق را به بیمارستان میدادند.
خوب است همگی به قوانین احترام بگذاریم و خوب است اگر کارشناس یک مسئله ای نیستیم فقط سوال کنیم نه قضاوت .همه کسانیکه اظهار نظر نموده و بیمارستان را محکوم کرده اند بایستی در آن دنیا پاسخگوی همه اذهان عمومی باشند که تشویش میشوند.
باز هم تکرار میکنم بنده یک کارشناس هستم در مواردیکه پذیرش شلوغ باشد تکرر ادرار به هیچ وجه اندیکاسیون اورژانس نداشته و بایستی در نوبت بماند.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۴۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
بر پدر و مادر درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
داد از دست بیمارستانها و پزشکان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
خدایی نوبت دهی چه ربطی به پزشک داره؟دومااقایونی که توصف بودن حاضرمیشدن نوبتشونوبدن؟بی انصافی و حسادت هم حدی داره
آخرین اخبار