چراغ سبز کشورهای اروپایی برای آغاز گفتگوهای تجاری بروکسل و واشنگتن

منابع دیپلماتیک می‌گویند سرانجام فرانسه موافقت کرده است که گفتگوهای تجاری میان اتحادیه اروپا و آمریکا آغاز شود.

چراغ سبز کشورهای اروپایی به آغاز گفتگوی تجاری بروکسل و واشنگتنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد پرس، منابع دیپلماتیک می‌گویند پس از ماه‌ها بن‌بست و مخالفت فرانسه سرانجام کشورهای اروپایی برای آغاز گفتگوهای تجاری بروکسل (اتحادیه اروپا) و واشنگتن چراغ سبز نشان دادند.

یک دیپلمات اروپایی در گفتگو با آسوشیتد پرس تصریح کرد: «نمایندگان ۲۸ کشور اتحادیه اروپا پس از مشاجره و بحث فراوان به علت هراس از جنگ تجاری جدید موافقت کردند گفتگوهای تجاری میان واشنگتن و بروکسل آغاز شود».

اروپا و آمریکا ماه ژوئیه گذشته به امید یک توافق تجاری محدود بر سر توقف جنگ تجاری موافقت کردند، اما با تهدیدهای روز سه‌شنبه هفته جاری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اعمال ۱۱ میلیارد دلار تعرفه جدید علیه کالاهای وارداتی از کشورهای اروپایی، این توافق آتش‌بس در معرض خطر قرار گرفته است.

به نوشته آسوشید پرس، فرانسه تا پیش از این از آغاز گفتگوهای اتحادیه اروپا و آمریکا مخالفت می‌کرد. پاریس به دنبال حذف کامل تعرفه‌های آمریکا علیه کالاهای صادراتی فرانسه است و نگران آن است که در آستانه انتخابات پارلمانی اروپا در ۲۲ تا ۲۶ ماه «مه» ( ۱ تا ۴ خرداد) با آشوب‌های داخلی روبرو شود.

جنگ تجاری میان آمریکا و اتحادیه اروپا و اقدام دو طرف در اعمال تعرفه‌های سنگین بر کالاهای وارداتی یکدیگر، اواسط سال گذشته میلادی آغاز شد و تاکنون نیز ادامه داشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اروپا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار