راه اندازی دریل افقی تخلیه گل‎ولای در پلدختر

دریل افقی خارج کننده گل و لای که توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین ساخته شده، در مناطق سیل زده پلدختر به کارگیری شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، دریل افقی تخلیه گل‎ولای با حضور محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، در شهر سیل زده پلدختر آغاز به کار کرد.

این دریل افقی برای برداشتن رسوبات ناشی از گل و لای است که توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین برای کمک به مردم سیل زده پلدختر طراحی و ساخته شده است.

طهرانچی گفت: این دستگاه در پاسخ به نیاز فعلی مردم ساخته شده و شاهد بکارگیری دانش توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای خدمت به هموطنان هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مشکلات ناشی از سیل تصریح کرد: در حال حاضر یکی از عمده مشکلات مردم وجود گل و لای در منازل و خیابان هاست که امید داریم با وجود این دستگاه مشکلات کمتر شود و سرعت لایروبی و رسوب برداری را افزایش دهیم.

وی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین را قطب رباتیک دانست و گفت: ماموریت ساخت این دستگاه را به دانشگاه آزاد واحد قزوین دادم که به خوبی اجرا شده است.

موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد واحد قزوین نیز گفت: این دستگاه برای اولین بار در ایران تولید شده و قادر است در یک دقیقه حدود یک متر مکعب گل و لای را از منازل سیل زدگان خارج کند.

انتهای پیام/م

دریل افقی تخلیه گل‎ولای در پلدختر راه اندازی شد

برچسب ها: حوادث ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
چندتا تصویر بیشتر می گذاشتید تا ببینیم طرز کارش چطوری